Traian Preoteasa anunță restructurare la CFR Marfă. ”Compania e supradimensionată”

5 mai 2020

Un plan de restructurare la CFR Marfă va fi pus în practică în perioada următoare, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al societății, Traian Preoteasa. El a precizat că în maximum două săptămâni planul de concordat preventiv va fi trimis la Bruxelles, spre aprobare.

Adrian Bărbulescu

restructurare la CFR Marfă operatorii feroviari privați despre CFR Marfă Planul de redresare pentru CFR Marfă restructurare la CFR Marfă Bugetul CFR Marfă pe 2020 salvarea CFR Marfă restituirea supraaccizei la motorină
FOTO George Alexandru

Societatea Națională de Transport feroviar de Marfă CFR Marfă SA va trece printr-un proces de restructurare, care va presupune și disponibilizări de personal.

”Compania trebuie restructurată, pentru că este supra dimensionată. Vom începe cu reducerea personalului de conducere, apoi trebuie să facem niște calcule pe fondul de salarii. La noi, dacă nu ai încasări nu poți plăti salariile. Nu e ca la CFR Călători, unde te mai reglezi din subvenție”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al CFR Marfă, Traian Preoteasa.

El a precizat că este conștient că nu are cum să mulțumească pe toată lumea, dar asta e situația. Directorul s-a ferit să avanseze vreo cifră sau vreun procent în legătură cu disponibilizările de personal.

Se pregătește restructurare la CFR Marfă. În Bugetul pe 2020 erau prevăzute angajări

În bugetul de venituri și cheltuieli al CFR Marfă pe 2020, este prevăzută o scădere ușoară a cheltuielilor cu salariile de la 316,21 milioane de lei în 2019 la 315,91 milioane de lei în acest an.

Numărul salariaților, la finele anului, ar urma să crească cu 174 de persoane, de la 5.349 la 5.523. În plus, sunt prevăzute și creșteri salariale. Astfel, câștigul mediu lunar brut pe salariat ar urma să se majoreze de la 4.644,23 lei în 2019 la 5.088,22 lei în acest an.

Sarea a ”corodat” veniturile CFR Marfă

Acestea erau însă cifre estimate înainte de apariția pandemiei de coronavirus de tip nou. În condițile unor drastice reduceri de activitate în unele sectoare ale economiei naționale, și încasările CFR Marfă au scăzut.

”Avem o scădere de 15-16%. Nu este o scădere spectaculoasă. Principalele cauze sunt stocurile de cărbune și de combustibil care sunt la Complexul Energetic Hunedoara, Complexul Energetic Oltenia și la Petrom, care nu a mai fost nevoie să fie transportate. Dacă nu s-a mai circulat, nu s-a mai consumat combustibil. Apoi, din cauza faptului că a fost o iarnă blândă și nu a mai înghețat, aproape că nu am mai transportat deloc sare”, a mai spus Traian Preoteasa.

Dacia a dat o veste bună pentru transportul feroviar

O veste bună, în opinia sa, este reluare activității la uzinele Dacia-Renault de la Mioveni, județul Argeș.

Ford a reluat luni producția de autovehicule și de motoare la Craiova, în timp ce Dacia a reluat producția de vehicule, după ce în urmă cu două săptămâni redeschisese Uzina Mecanică. Ambii producători au implementat măsuri severe de distanțare socială și producția pornește de la un nivel minim și va crește în pași mici. Cele două companii au oprit producția pe 19 martie.

”Este o veste bună. Avem contract cu Dacia, care este în derulare. Așteptăm să vedem ce se întâmplă. În perioada următoare, vom semna și un nou contract cu Conpet, cu o valoare mai mare”, a mai spus directorul general al CFR Marfă.

Restructurare la CFR Marfă. Cu ”jalba” la Bruxelles

El s-a referit și la programul de concordat preventiv în care se află operatorul național de marfă. Astfel, în perioada imediat următoare se așteaptă ca la acest program să adere și ANAF, după ce documentul a fost garantat cu CFR SA.

”Într-o săptămâna sau două ne vom duce cu el spre aprobare la Bruxelles. Am cerut o prelungire cu șase luni de zile a termenului”, a conchis Traian Preoteasa.