Republica Moldova va lansa o licitatie pentru reabilitarea a 250 km de cale ferata

Calea Ferata din Moldova (CFM) intentioneaza sa reabiliteze o portiune de 250 km de cale ferata pe tronsonul Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti, cu bani din imprumuturile oferite de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si Banca Europeana de Investitii (BEI). Licitatia pentru selectarea antreprenorului va fi lansata in trimestrul trei din 2018.

Prezentarea proiectelor va avea loc la 20 iunie, la sediul CFM. Dupa aceasta, conducerea companiei si potentialii ofertanti, vor vizita sectiunea de cale ferata care urmeaza sa fie reabilitata.

BERD precizeaza ca licitatia pentru aceste contracte este prevazuta sa inceapa la 15 august 2018, proiectul propus avand un cost total estimat la 100,75 milioane euro.

Licitatia, desfasurata dupa modelul proiectare si constructie, va fi organizata in conformitate cu politicile si regulile de achizitii ale BERD si va fi deschisa companiilor din orice tara.

Pana la lansarea licitatiei, CFM invita companiile interesate sa participe la prezentarea din data de 20 iunie. Cu aceasta ocazie, Calea Ferata din Moldova va prezenta si strategia de achizitii.

Reamintim ca strategia de restructurare a CFM, aprobata inca din 2015, presupune achizitia de material rulant si reabilitarea infrastructurii feroviare. Pentru realizarea proiectului, BERD si BEI sunt dispuse sa ofere credite a cate 52,5 milioane de euro, iar Comisia Europeana poate oferi un grant de 5 milioane de euro. Prima parte a strategiei prevede achizitionarea a 11 locomotive diesel electrice potrivite atat pentru transportul de pasageri, cat si pentru cel de marfuri. De asemenea, urmeaza sa fie cumparate echipamente de mentenanta aferente.

A doua parte a strategiei vizeaza reabilitarea infrastructurii feroviare. Lucrarile vor fi concentrate pe coridoarele Bender-Chisinau-Ungheni-Balti-Ocnita si Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti. Potrivit estimarilor expertilor, pentru reabilitarea infrastructurii feroviare si a materialului rulant, CFM are nevoie de cel putin 400 milioane de euro, fara a lua in considerare cheltuielile pentru electrificarea caii ferate.

 

Sursa foto: Mihai Tudosa