spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Reparațiile pe Magistrala 300 dau bătăi de cap Regionalei București a CNCF CFR SA

Reparațiile pe Magistrala 300 se dovedesc a fi o misiune grea pentru Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Regionala a reluat, la o valoare mai mare, licitația pentru lucrări pe calea ferată București-Brazi, care fusese anulată anterior. Contractul de lucrări pe celălalt tronson, Brazi-Predeal, a fost atribuit abia după a treia licitație lansată în acest sens.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat luni dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Întreținere și reparație Coridor IV PanEuropean, tronson București-Brazi (preț inclus materiale, manoperă) fără utilaje grele de cale”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de o lună, este de 879.735,62 lei, echivalentul a peste 175.000 de euro.

Se vor face lucrări de întreținere și reparație care constau în înlocuirea de traverse monobloc din beton precomprimat TW60 noi echipate cu două plăcuțe elastice, fără plăci de ghidaj, fără leme și fără tirfoane.



Condiții de participare la licitație

Pentru participarea la licitație, se solicită lista lucrărilor executate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii cinci ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru lucrările cele mai importante. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit. Experiența similară se va demonstra prin prezentarea unui contract sau cumul de contracte din care să reiasă lucrări similare executate în ultimii cinci ani cu o valoare individuală/cumulată de minimum 879.735,62 lei fără TVA.

De asemenea, se cere Autorizație de Furnizor Feroviar eliberată de AFER pentru lucrări de întreținere și reparații linii. Totodată, se solicită Agrement Tehnic Feroviar eliberat de AFER pentru lucrări de întreținere și reparații linii CF.

Valoarea garanției de participare este de 8.797,39 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 2 noiembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 2 martie 2023.

Licitație cu repetiție pentru reparațiile pe Magistrala 300, tronsonul București-Brazi

Nu este prima încercare a Regionalei București de a repara acest tronson feroviar. Pe 18 mai a mai fost publicat un anunț de licitație cu același titlu, dar cu o valoare totală estimată de 676.719,71 lei.

Până la termenul limită, a fost depusă o ofertă, din partea firmei GDO MOV Impex SRL, însă ea a picat la evaluarea financiară (care avea dată limită pe 12 septembrie), așa că licitația a fost anulată de autoritatea contractantă, potrivit anunțului din SEAP.

Pentru lucrările pe Brazi-Predeal, contractul a fost atribuit la a treia încercare

Pentru reparațiile la celălalt tronson, Brazi-Predeal, contractul a fost atribuit abia la a treia încercare.

Pe 16 martie, în SEAP a fost postat un anunț de licitație, în procedură simplificată, cu titlul ”Întreținere și reparație Coridor IV PanEuropean, tronson Brazi-Câmpina-Predeal (preț inclus materiale, manoperă) fară utilaje grele de cale”. Valoarea estimată a contractului, fără TVA, era de 621.154,44 lei, din care 618.534,84 lei reprezentau lucrările propriu-zise, iar restul valoarea estimată a materialelor puse la dispoziție de achizitor (SRCF București). Însă până la termenul limită de 4 aprilie nu a fost depusă nicio ofertă, așa că procedura a fost anulată.

Ea a fost reluată printr-un anunț publicat pe 18 mai, la valoarea estimată de 702.577,13 lei fără TVA. Numai că nici de această dată nu a fost cu noroc – procedura s-a anulat deoarece până la data limită de 21 iunie „niciunul dintre ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”, așa cum se menționează în SEAP.

Apoi, pe 13 iulie în SEAP a fost postat un nou anunț pe această temă, cu aceeași valoare estimată și cu termen limită de depunere a ofertelor data de 16 august 2022, ora 15:00. De această dată, contractul a fost atribuit către Wiebe, potrivit anunțului din SEAP.

Lucrarea va trebui dusă la bun sfârșit în termen de trei luni. Concret, se vor face lucrări de întreținere și reparație care constau în înlocuiri de traverse de beton pe schimbători, piese pentru aparate de cale, JIL-uri T49E1- 350HT, șină tip 49 pusă la dispoziție de achizitor, detensionare, sudură aluminotermică. De-a lungul căii ferate menționate erau stivuite deja traverse care urmează să fie folosite la această lucrare.

Ultimele Articole