După nouă luni de lucrări de reparații de tip Quick Wins, a fost reluată circulația trenurilor pe calea ferată Gherla-Dej, pe firul II.
Ultimele lucrări pe tronsonul respectiv de pe secția 401 fuseseră făcute în urmă cu aproape 35 de ani, între 1989-1990, iar de atunci trenurile au circulat cu viteză tot mai mică.
Lucrările la firul II Gherla-Dej au început pe 11 martie 2024 și au fost finalizate pe 8 noiembrie. A fost vorba despre o lucrare complexă, care a presupus aducerea și înlocuirea a mii de traverse noi, înlocuirea șinelor uzate, cu utilaje specializate, găsirea de locuri pentru depozitarea acestora, a tonelor de pietriș înlocuit, lucrări în condiții dificile, pe podul peste Someșul Mic de la Bunești.
Execuția a vizat eliminarea restricției de viteză, prin înlocuirea prismei de piatră spartă, a traverselor și a șinelor, realizarea de pasaje noi la treceri. Contractul de execuție a fost atribuit Asocierii Zue (Polonia) Drum Asfalt (Oradea).
Potrivit executantului, lucrările nu au vizat creșterea vitezei de circulație, ci revenirea la viteza cu care s-a circulat anterior, respectiv 100 km/oră.
Viteza de circulație crește în etape
În prima fază, după reluarea circulației de firul II între Gherla și Dej, trenurile au circulat cu o viteză de 30 km/oră. A fost vorba de un interval de timp în care șinele noi, întreaga structură, trebuie să se stabilizeze, iar acest lucru se realizează după ce trec cel puțin 50.000 de tone, adică aproximativ 10 trenuri de marfă, a explicat Constantin Lucaciu, responsabil siguranța circulației, din partea firmei Drum Asfalt, citat de site-ul de știri locale Gherla Info.
Începând de joi, 14 octombrie, de la amiază, viteza de circulație a trenurilor a crescut la 50 km/oră, iar din 1 decembrie va crește la 70 km/oră. Dacă totul este în regulă, urmează revenirea la viteza de acum 35 de ani, 100 km/oră.
În perioada următoare vor începe lucrări pe firul I din calea ferată Gherla-Dej, dar și un fir între Gherla și Iclod. Dacă vor începe lucrări pe firul I Gherla-Dej, viteza pe firul II va fi rămâne la 50 km/oră, pentru protecția muncitorilor care lucrează la șine, potrivit normelor de siguranță.