duminică, martie 9, 2025
spot_img

Opt primari îi cer lui Grindeanu să înceapă urgent reparațiile la calea ferată Galați-Bârlad

Opt primari din județele Galați și Vaslui îi cer ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să înceapă urgent reparațiile la calea ferată Galați-Bârlad.

Cei opt primari sunt: Mihai-Lucian Bejan (Berești), Ion Andone (Târgu Bujor), Alina Iuliana Munteanu (Grivița), Adrian Ciucă (Berești Meria), George Aurelian Gache (Băneasa), Gicu Marius Ciocan (Bălăbănești), Adrian Filote (Fârțănești) și Ionel Ionuț Ghiur (Vinderei), informează Viața Liberă.

În paralel, Primarul orașului Berești, Mihai-Lucian Bejan, a inițiat o petiție online prin care se solicită repararea de urgență a căii ferate Galați-Bârlad, pe porțiunea cuprinsă între Chiraftei și Bârlad, afectată, pe o lungime cumulată de 10 km, de inundațiile din noaptea de 13-14 septembrie 2024. Semnarea contractului pentru începerea reparațiilor, care urma să aibă loc pe 24 februarie, între SRCF Galați și Arcada Company, a fost amânată pentru că nu există finanțare.

”Inundațiile din 14 septembrie 2024 au afectat locuitorii județului Galați prin pierderea unui obiectiv de importanță majoră pentru comunitate: distrugerea căii ferate pe ruta Bârlad-Chiraftei, care reprezenta un mijloc esențial de transport în comun. Această situație a condus la dificultăți suplimentare în asigurarea mobilității locuitorilor și a activităților economice din zonă. Localitățile care sunt deservite de acest mijloc de transport sunt în general localități mici care se află la distanțe semnificative față de alte orașe importante, iar pentru mulți navetiști, fie ei angajați sau elevi, trenul era unul dintre cele mai eficiente și mai puțin costisitoare mijloace de transport”, se arată în petiția inițiată de Mihai Bejan.



S-a redeschis circulația doar pe tronsonul Galați-Chiraftei

Linia de cale ferată Galați-Bârlad, operată de Transferoviar Călători (TFC), a fost redeschisă parțial circulației, din 15 octombrie, numai pe ruta Galați-Chiraftei. Începând din 4 noiembrie, TFC a pus la dispoziția călătorilor microbuze pe distanța Chiraftei-Bârlad și retur.

„Considerăm că transbordarea pasagerilor cu microbuze este doar o soluție temporară, iar speranțele erau că, din prima jumătate a acestui an, reparațiile se vor finaliza și lucrurile vor reveni la normal. Rugăm dispunerea măsurilor necesare pentru reabilitarea urgentă a căii ferate de pe segmentul Bârlad-Chiraftei, având în vedere că această rută reprezintă un punct strategic pentru activitatea economică a regiunii”, se afirmă în textul petiției.

Contractul pentru repararea liniei de cale ferată pe porțiunea Chiraftei-Bârlad ar fi trebuit să se semneze pe 24 februarie, între Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Galați și Arcada Company. Dar semnarea a fost amânată, pe termen nedefinit, pentru că încă nu este asigurată sursa de finanțare, așa cum am mai scris.

Înainte ca inundațiile să rupă, în noaptea de 13/14 septembrie 2024, linia ferată, pe traseul Galați-Bârlad circulau zilnic 23 de trenuri ale operatorului privat Transferoviar Călători (TFC). În medie, circa 2.000 de călători circulau cu aceste garnituri, din care 900 aveau abonamente lunare.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole