spot_img
luni, octombrie 3, 2022
spot_img

CFR SA a desemnat firmele care vor face reparații la calea ferată pe aproape 700 km

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat firmele care vor face reparații la calea ferată pe aproape 700 km, jumătate din lungimea scoasă la licitație în luna februarie.

Gestionarul infrastructurii a anunțat vineri că a desemnat ofertele câștigătoare pe patru loturi, la licitația deschisă pentru ”Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii”, pe o lungime de maximum 1.461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametrii proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/oră.

În cadrul procedurii de licitație publică, împărțită în opt loturi, aferente celor opt sucursale regionale de cale ferată, au fost desemnate ofertele câștigătoare, cu o valoare totală de 2,1 miliarde de lei, pentru loturile 1, 3, 4 și 5, astfel:

  • Lotul 1 (SRCF București): AKTOR Societate Tehnica Anonima (AKTOR S.A.) – ofertă câștigătoare în valoare de 459.877.319,55 lei fără TVA. Sunt vizați 165 km de cale ferată.
  • Lotul 3 (SRCF Timișoara): SALCEF SPA – ofertă câștigătoare în valoare de 562.428.647,70 lei fără TVA. Sunt vizați 170 km de cale ferată.
  • Lotul 4 (SRCF Cluj): SALCEF SPA – ofertă câștigătoare în valoare de 611.548.030,55 lei fără TVA. Sunt vizați 185 km de cale ferată.
  • Lotul 5 (SRCF Brașov): AKTOR Societate Tehnica Anonima (AKTOR S.A.) – ofertă câștigătoare în valoare de 466.838.540,32 lei fără TVA. Sunt vizați 172 km de cale ferată.

În total, este vorba de 692 km de cale ferată.



Celelalte proceduri pentru reparații la calea ferată – anulate sau în evaluare

Procedurile pentru lotul 2 (SRCF Craiova) și lotul 6 (SRCF Iași) au fost anulate, toate cele șapte oferte depuse fiind declarate neconforme, iar loturile 7 și 8 sunt în etapa de evaluare a ofertelor.

Acordurile-cadru, aferente celor opt sucursale regionale de cale ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de patru ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate). De asemenea, lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1.461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei în parametrii proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.

Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în opt loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fără TVA și de maximum 4.216.621.320 de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat, după cum a scris Club Feroviar la lansarea procedurii.

Ultimele Articole