Sucursala Regională de Căi Ferate Galați a semnat la finele săptămânii trecute contractul pentru reparații la calea ferată Buzău-Făurei, firul I.
Contractul cu titlul ”Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia 701 Buzău-Făurei, fir I, de la km 129+000 la km 167+700”, a fost semnat de directorul SRCF Galați, Gabriel Oprea, și Spiru Mantu, acționar al SC Arcada Company SA Galați, și are o valoare de 151.874.458,40 lei, informează ziarul Opinia din Buzău.
Scopul lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud, Cilibia și C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare.
Lucrările de întreținere, prin înlocuirea la rând, a elementelor componente ale suprastructurii căii, cuprind:
- înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone;
- înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70.000 de bucăți;
- înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn cu aparate de cale tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple;
- înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată;
- completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.
Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 de zile.
Contractele pentru reparații la calea ferată Buzău-Făurei firul II, atribuite către Wiebe-Swietelsky
Firul II al căii ferate Buzău-Făurei a fost reabilitat în 2021, când ministrul Transporturilor era Cătălin Drulă, iar directorul general al CNCF CFR SA era Ioan Pintea. Licitația a fost lansată în martie 2021, iar lucrările au fost terminate în decembrie 2021 și au scăzut timpul de călătorie între Făurei și Buzău cu o oră, viteza trenurilor a crescut de la 30 km/h la 120 km/h.
Atunci au fost două contracte semnate de către CNCF CFR SA cu asocierea Wiebe-Swietelsky, așa cum a mai scris Club Feroviar.
Primul contract a avut ca obiect ”Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Buzău Sud – Cilibia fir II de la km. 129+016 la km 148+700”. Pentru punerea ȋn siguranţă a circulaţiei trenurilor de călători şi marfă, s-au făcut lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametri pentru viteza de circulaţie de 120 km/oră a trenurilor de călători. Procedura derulată de Regionala Galați a CFR SA a fost atribuită pentru suma de 21.027.158,34 lei.
Al doilea contract a avut ca obiect ”Lucrări de ȋntreținere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Cilibia – Făurei fir II de la km. 148+700 la km 167+700”. Procedura de achiziție a fost atribuită pentru suma de 20.747.515,42 lei. În total, nici nouă milioane de euro pentru 40 km.
Acum, suma totală este, așa cum am arătat, de 151.874.458,40 lei, echivalentul a aproximativ 30,5 milioane de euro, iar distanța totală vizată de lucrări este de 21,18 km.
Club Feroviar a adresat mai multe întrebări conducerii SRCF Galați, pentru lămurirea aspectelor neclare referitoare la acest contract – prețul și modul cum a fost el atribuit, deoarece în sistemul electgronic de achiziții publice el nu figurează ca fiind scos la licitație. În momentul în care vom primi răspunsurile, vom reveni cu un articol complet.