Directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu-Alexandru, a revenit marți în biroul său de la etajul 3 al Palatului CFR din București.
În ultimele trei luni, șeful CFR SA a stat în biroul lui Petre Ungureanu, directorul general al Grup Exploatare și Întreținere (GEI) Palat CFR, fost lucrător la Serviciul Român de Informații (SRI).
Simu a părăsit biroul său pentru că acolo a început chiar înainte de Paști un amplu proces de renovare, cu accesorii demne de luxul reședințelor de lux din Dubai, cu care, de altfel, este bine familiarizat.
Renovarea biroului lui Simu, făcută cu accesorii de lux
Club Feroviar a dezvăluit la începutul lunii trecute ce dotări de lux au fost făcute în biroul directorului general al CFR SA, pe banii societății care administrează Palatul CFR, unde își au sediul atât operatorul feroviar de stat, cât și Ministerul Transporturilor și alte instituții și companii din domeniul feroviar și nu numai.
Între timp, candelabrele despre care vorbeam la vremea respectivă au fost demontate și duse de acolo. În schimb, a fost instalat un sistem de sonorizare modern, cu boxe în pereți, pentru ca muzica să fie auzită în condiții de maximă calitate. Ce să mai spunem despre instalația de climatizare, cu tubulatura aferentă, chit că biroul era deja dotat cu aparat de aer condiționat, așa cum sunt, de altfel, toate încăperile din Palatul CFR? Asta în vreme ce angajații din subordinea sa, de la Linii, lucrează vara pe teren și la temperaturi de peste 60 de grade, iar iarna în ger și viscol.
Marile ”realizări” din domeniul infrastructurii feroviare
În timpul cât a durat renovarea din biroul lui Ion Simu-Alexandru, șeful său direct, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se lăuda pe Facebook cu tot felul de ”realizări” în domeniul infrastructurii feroviare.
Un exemplu în acest sens este linia cu ecartament mixt (standard și rusesc) din Portul Galați, construită în urmă cu aproape un secol, și care acum a fost repusă în funcțiune. După cum se poate vedea, cu multe traverse lipsă, ceea ce reduce considerabil viteza maximă admisă.
Să nu uităm nici de pierderile colosale pe care CNCF CFR SA le are prevăzute în bugetul pe anul în curs: peste 600 milioane de lei.