Renfe a demarat lucrările pentru construirea unei instalații de mentenanță de mare capacitate în Aranjuez, în cadrul unei investiții strategice de peste 69 de milioane de euro, menită să sprijine extinderea flotei de trenuri Cercanías și să accelereze transformarea digitală a operațiunilor de mentenanță.
Un centru digitalizat pentru mentenanța trenurilor suburbane
Noua facilitate va permite realizarea de lucrări de mentenanță preventivă și corectivă complet digitalizate, cu sprijinul unor echipamente industriale moderne în valoare de 6,2 milioane de euro. Proiectul este programat să se finalizeze în 10 luni și a atins deja un grad de finanțare de 68% din bugetul total.
„Această investiție reflectă angajamentul nostru pentru un transport feroviar eficient, durabil și bine întreținut, capabil să răspundă provocărilor mobilității urbane moderne”, au declarat reprezentanții Renfe.Centrul din Aranjuez va fi conectat direct la linia C-3 a rețelei Madrid Cercanías, oferind acces rapid trenurilor suburbane și maximizând eficiența operațională. Noua bază va cuprinde:
-
3 linii de mentenanță de 200 m fiecare (capacitate: 24 de garnituri);
-
linii de parcare și operaționale pentru 10 trenuri de 200 m și 2 trenuri de 100 m;
-
linie de întoarcere, linie de spălare, linie de încărcare/descărcare;
-
echipamente industriale avansate: sisteme de ridicare, strunguri sub podea, instalații de eliminare a deșeurilor, gropi de coborâre a boghiurilor etc.
Mentenanță predictivă și eficiență operațională
Atelierul va asigura:
-
Mentenanță preventivă: inspecții de siguranță, curățare programată, mentenanță în funcție de kilometraj.
-
Mentenanță corectivă: reparații după defecțiuni, avarii sau vandalism.
Prin digitalizarea proceselor, Renfe va putea monitoriza în timp real starea garniturilor, reducând timpii de imobilizare și optimizând disponibilitatea flotei.
Parte din rețeaua națională Renfe Ingeniería y Mantenimiento
Noua facilitate va completa rețeaua națională de 94 de centre de mentenanță gestionate de Renfe Ingeniería y Mantenimiento, care acoperă toate nivelurile de intervenție:
-
Nivel 1 – mentenanță rapidă și de rutină;
-
Nivel 2 – operațiuni mai complexe, cu trenuri retrase temporar din circulație;
-
Reparații specializate – ateliere pentru componente individuale.
De asemenea, aceste facilități deservesc și alți operatori feroviari activi pe piața liberalizată a transportului de călători din Spania.
Volum ridicat de activitate
În fiecare an:
-
1.000 de trenuri trec prin centrele Renfe pentru verificări și intervenții;
-
aproximativ 300 de trenuri beneficiază de lucrări de mentenanță majoră.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com