Renfe Alquiler, o companie a grupului Renfe specializată în închirierea de material rulant, a semnat un contract cu Stadler pentru achiziționarea a 6 locomotive electrice multi-sistem Euro6000 cu șase axe care pot funcționa pe ecartamentele iberic și UIC. Livrarea este programată pentru prima jumătate a anului 2026.
Aceste locomotive, care vor fi încorporate în flota Renfe Alquiler aflată deja în funcțiune, vor permite creșterea continuă a traficului național pe ecartamentul iberic și a traficului transfrontalier între Spania și Europa. Acestea vor fi fabricate în întregime la uzina Stadler din Albuixec, Valencia, și sunt continuarea seriei de locomotive achiziționate de Renfe Mercancias în 2023, care sunt deja în curs de livrare.
Noile locomotive vor fi capabile să tragă trenuri de marfă de până la 1.800 de tone brute pe rampe de 18 miimi de milă atât pe șine cu ecartament iberic, cât și pe șine cu ecartament UIC. Această schimbare de ecartament este posibilă datorită boghiurilor universale care permit schimbarea ușoară a osiilor.
Cele șase noi locomotive vor putea funcționa pe noile infrastructuri de la UIC ale coridorului mediteranean și ale conexiunii cu Franța, o linie cu condiții tehnice și de exploatare foarte specifice legate de alimentarea electrică (trei tensiuni) și semnalizare (trei sisteme de semnalizare diferite). În ecartamentul iberic, acestea pot fi utilizate pentru trenuri de marfă grele atât pe liniile de 3 kV, cât și pe noile linii electrificate de 25 kV.
Locomotivele Euro6000, omologate în Spania, Franța, Luxemburg și Benelux, fac parte din familia de locomotive Eurodual de la Stadler, care oferă cea mai mare capacitate de tracțiune dintre locomotivele care operează pe piața europeană. Capacitatea de a tracta trenuri mai lungi și mai grele are un impact semnificativ asupra eficienței și versatilității în transportul de marfă, sporind avantajele operării pe noile infrastructuri.
În ceea ce privește caracteristicile lor tehnice, acestea au 6 axe în loc de 4 axe, cât au majoritatea flotelor europene, ceea ce facilitează tractarea trenurilor foarte grele.
În acest fel, Renfe, prin Renfe Alquiler, ca societate a grupului Renfe specializată în închirierea de material rulant, își demonstrează angajamentul față de sector pentru a sprijini transportul feroviar într-un moment-cheie al transportului feroviar național de marfă. Acest angajament reprezintă un pas important către promovarea traficului transfrontalier între Spania și Europa prin Pirinei și dezvoltarea de noi infrastructuri feroviare naționale.
Această operațiune face parte din Planul strategic 2023-2028 al Renfe, care stimulează activitatea de închiriere de material rulant în noul scenariu de transformare a pieței feroviare prin promovarea dezvoltării transportului durabil, Renfe fiind un actor relevant în întregul lanț valoric al sectorului.