Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA lansează lucrări pe M 700 și pe o secție închiriată Transferoviar Grup.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat luni anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de întreținere și reparații linii CF”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.513.541,83 lei, echivalentul a 710.000 de euro.
Lucrări pe M 700 și pe secția 504
Procedura de achiziție este împărțită în trei loturi, după cum urmează:
- Înlocuirea la rând a traverselor necorespunzătoare cu traverse din beton armat precomprimat cu prindere elastică directă tip 49, cu ecartament variabil pe curba de la km 2+870 la km 3+380, de pe L 501 între stația Buzău și Hm. Berca
Valoarea estimată fără TVA: 802.822,51 lei
Lucrările din cadrul obiectivului sunt necesare deoarece analizând starea tehnică actuală a liniei 501 simplă Buzău-Berca, de la km 2+870 la km 3+380 s-a constatat că traversele din lemn sunt necorespunzătoare, materialul mărunt de prindere este uzat sau lipsă și nu mai asigură prinderea șină- traversă. Pentru punerea în siguranță a circulației materialului rulant se impune înlocuirea la rând a traverselor necorespunzătoare cu traverse din beton armat precomprimat cu prindere elastică directă tip 49, cu ecartament variabil pe curba de la km 2+870 la km 3+380, de pe L 501 între stația Buzău și hm Berca și înlocuirea materialelor de cale uzate cu materiale de cale noi. Neefectuarea acestei lucrări va conduce la restricţionarea vitezei de circulație prin agravarea limitării de viteză de 35 km/oră și chiar interzicerea circulației trenurilor de călători și marfă pe L 501 simplă între stația Buzău și hm Berca, de la km 2+870 la km 3+380.
Secția 504, Buzău-Nehoiașu, din care face parte tronsonul unde sunt programate lucrări, este închiriată din 2009 către Transferoviar Grup și pe aici circulă doar trenurile Transferoviar Călători.
- Înlocuirea materialului mărunt (diblurilor, tirfoanelor B5, plăcilor de poliet, plăcuțelor de cauciuc, inelelor resort B 25, buloane verticale 22×65 si parțial a inelelor resort B23), pe L 700 Pogoanele–Rușețu de la km 107+000 la km 109+000 și pe L 700 Rușețu-Făurei de la km 125+500 la km 127+500
Valoarea estimată fără TVA: 1.733.707,45 lei
Lucrările din cadrul obiectivului sunt necesare ca urmare a faptului că prinderea șinei pe traversă nu mai este asigurată din cauza putrezirii diblurilor de lemn ce echipează traversele din beton precomprimat tip T13 și din cauza uzurii tirfoanelor B5, deteriorarea plăcilor de polietilenă și de pierderea elasticității plăcuțelor de cauciuc. Pentru punerea în siguranță a circulației materialului rulant este necesară înlocuirea materialului mărunt de cale pe L700 simplă între km 107+000-109+000 Pogoanele – Rușețu și între km 125+500-km 127+500 Rușețu – Făurei. Neefectuarea acestei lucrări va conduce la restricţionarea vitezei de circulație sau la interzicerea circulației trenurilor de călători și marfă pe linia 700 simplă între km 107+000-109+000 Pogoanele – Rușețu și între km 125+500 – km 127+500 Rușețu – Făurei.
- Înlocuirea la rând a traverselor normale din lemn cu traverse din beton precomprimat cu prindere elastică directă tip 49, echipate complet, pe linia 700 Urziceni-Gîrbovi, de la km 71+134 la km 71+450 și înlocuirea materialului mărunt pe linia 700 Urziceni-Gîrbovi de la km 71+750 la km 73+100
Valoarea estimată fără TVA: 977.011,87 lei.
Lucrările din cadrul obiectivului sunt necesare ca urmare a faptului că prinderea șinei pe traversă nu mai este asigurată din cauză că traversele din lemn sunt putrezite în zona de fixare a plăcilor metalice și prezintă crăpături longitudinale. Prinderea șinelor pe traversele din beton este afectată de putrezirea diblurilor de lemn, uzurii tirfoanelor B5, deteriorarea plăcilor de polietilenă și de pierderea elasticității plăcuțelor de cauciuc. Pentru punerea în siguranță a circulației materialului rulant este necesară înlocuirea la rând a traverselor normale de lemn cu traverse din beton precomprimat cu prindere elastică directă tip 49, echipate complet, pe linia 700 Urziceni-Gîrbovi de la km 71+134 la km 71+450 și înlocuirea diblurilor, tirfoanelor B5, plăcilor de polietilenă și cauciuc tip K-49-B, a inelelor resort B25, a buloanelor verticale 22×65 și parțial a inelelor resort B23 pe linia 700 Urziceni-Gîrbovi între km.71+750 și 73+100, cu materiale de cale noi. Neefectuarea acestei lucrări va conduce la restricţionarea vitezei de circulație sau la interzicerea circulației trenurilor de călători și marfă pe linia 700 simplă între stațiile Urziceni-Gîrbovi de la km 71+134 la km 73+100.
Condiții pentru participarea la licitație
Pentru participarea la procedura de achiziție, se solicită experiență similară. Ofertantul (operator economic individual sau asociere de operatori economici) trebuie să demonstreze că în ultimii cinci ani până la data limită de depunere a ofertei a executat lucrări de natură sau complexitate similare cu obiectul procedurii, în valoare individuală/cumulată de minimum 800.000 de lei fără TVA – Lotul 1, 1.000.000 de lei fără TVA – Lotul 2 şi 900.000 de lei fără TVA – Lotul 3 la nivelul unui contract sau mai multor contracte.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 28 august 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 28 decembrie 2023.