spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

După ce licitația a eșuat, CFR repară în regie proprie calea ferată din Portul Galați

După ce și procedura de licitație, și cea de negociere directă au eșuat, Regionala Galați a decis să repare în regie proprie calea ferată din Portul Galați, cu ecartament dublu (standard și rusesc).

Purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, a anunțat că luni, 6 iunie, SRCF Galați începe lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km).

Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie, a precizat sursa citată.

Această măsură a fost luată, după ce nici la procedura de ”negociere directă”, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei trei agenți economici care au depus oferte nu a fost desemnat câștigător. La această procedură, organizată la sediul Sucursalei Regionale CF Galați, au depus oferte următorii operatori economici:

  • Asocierea Tancrad – Artcons Galați
  • Euroconstruct Constanța
  • Antrepriza Construcții CF București.

La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător, deoarece documentația prezentată de Asociere nu îndeplinea condițiile necesare, iar celelate două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoarea estimată a lucrărilor.

Calea ferată din Portul Galați va fi reparată în două luni

Lucrărire au termen de execuție de 60 de zile. Prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acționa pentru:

  • înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale
  • înlocuirea materialului mărunt de prindere
  • completarea prismei cu piatra spartă
  • îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) și a liniei Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km), implicit reluarea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).

Anterior, Regionala Galați a CNCF CFR SA organizase o licitație în toată regula pentru repararea liniei respective, la care nu s-a depus însă nicio ofertă.

Ultimele Articole