La patru ani după ce a fost avariat grav de un mecanic de locomotivă beat, Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru reconstrucția viaductului Cârcea.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat duminică anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reconstrucție și reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF Videle-Orsova – Proiect tehnic si execuție lucrări”.
Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de doi ani și patru luni, este de 49.243.601,5 lei, echivalentul a peste zece milioane de euro.
Condiții de participare la licitația pentru reconstrucția viaductului Cârcea
Pentru patriciparea la licitație se solicită experiență similară pentru proiectare. Se va prezenta lista principalelor servicii prestate într-o perioadă care acoperă cel mult ultimii trei ani, din care să reiasă prestarea de servicii similare, la nivelul unui contract/mai multor contracte în valoare individuală/cumulate de minimum 968.000 de lei fară TVA.
Se cere experiență similară și pentru execuție. Se va prezenta lista lucrărilor realizate într-o perioadă care acoperă cel mult ultimii cinci ani, din care să reiasă executarea de lucrări similare, la nivelul unui contract/mai multor contracte în valoare individuală/cumulate de minimum 48.275.000 de lei.
Valoarea garanției de participare este de 492.436 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 12 octombrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 12 februarie 2023.
Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul 1. Mecanicul de locomotivă era beat
La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.
Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane încărcate cu biodiesel, şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.
Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.