spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Reconstrucția Podului Budila poate începe în acest an. Din 2018 nu se circulă la Întorsura Buzăului

Lucrările pentru reconstrucția Podului Budila de pe linia Brașov (Hărman) – Întorsura Buzăului, luat de ape în vara anului 2018, ar putea începe în cursul acestui an. Evaluarea tehnică a fost finalizată și acum s-a trecut la cea financiară. Doar depunerea unei contestații, după atribuirea contractului, mai poate întârzia începerea șantierului.

Adrian Bărbulescu

reconstrucția Podului Budila licitația pentru podul Budila Legea bugetului pe 2020 podul de la Budila trenuri la Întorsura Buzăului
FOTO Observatorul de Brașov

La licitaţia pentru reconstrucţia podului şi amenajarea albiei râului Târlung, organizată în toamna anului trecut, au fost depuse patru oferte, iar acestea se află în curs de evaluare.

”Încă se analizează ofertele, a fost lansată procedura de evaluare a ofertelor şi urmează să fie desemnat câştigătorul. Sperăm să nu avem contestaţii, iar anul acesta să semnăm contractul şi să înceapă lucrările”, a declarat pentru Agerpres Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA.

Potrivit datelor disponibile în sistemul electronic de achiziții publice, în cursul dimineții de marți, 27 ianuarie 2021, s-a finalizat evaluarea de calificare și tehnică, ce avea ca termen limită 29 aprilie. Directorul Regionalei Brașov a CFR SA, Laurian Oprescu, a precizat pentru Club Feroviar că lucrurile sunt pe făgașul cel bun. ”S-a trecut la evaluarea propunerilor financiare. Avem toată încrederea că lucrările vor începe în acest an. Doar depunerea unei contestații, după atribuirea contractului, ar mai putea întârzia începerea lucrărilor. Sperăm că nu se va întâmpla așa, pentru că procedura se desfășoară corect și avem de-a face cu oameni raționali, care vor înțelege acest lucru”, a spus el.

Valoarea totală estimată a contractului este de 26.025.733,86 lei, fără TVA, echivalentul a aproximativ 5,3 milioane de lei, finanţarea urmează să fie asigurată din bugetul de stat, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 12 luni.

Podul Budila s-a prăbușit în 2018

Podul din localitatea braşoveană Budila, pe care trecea calea ferată Braşov – Întorsura Buzăului, s-a rupt şi s-a prăbuşit pe 30 iunie 2018, în urma unei puternice viituri pe râul Târlung. Aceasta era singura cale feroviară de acces către zona Buzaielor, locuită de aproape 50.000 de oameni, dintre care mulţi lucrează în judeţul Braşov.

Podul de la Budila, judeţul Braşov, a fost construit în anul 1930 din beton și zidărie de piatră, iar circulația feroviară a început un an mai târziu. În ultimii zece ani de zile, până la prăbușirea podului, pe linia Brașov-Întorsura Buzăului circulau garniturile operatorului privat Regiotrans (acum Regio Călători). Linia Hărman-Întorsura Buzăului are o lungime de 36 km.

Patru oferte pentru reconstrucția Podului Budila

Patru operatori economici au depus oferte la licitația organizată de SRCF Brașov pentru reconstrucția podului și amenajarea albiei râului, km 17+318, linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului (pod CF din comuna Budila).

Cele patru oferte sunt următoarele:

  • Asocierea GDO MOV IMPEX SRL (lider de asociere) – SC AVRIL SRL – ARCADA COMPANY
  • Asocierea SC ENERGO CONSTRUCȚII CIVILE ȘI INDUSTRIALE SRL (lider de asociere) – SC ENERGOSTEEL ART SRL – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE MUREȘ S.A.
  • Asocierea CONSTRUCȚII ERBAȘU SA (lider de asociere) – VAHOSTAV–SK, a.s. – ABED NEGO COM SRL
  • Asocierea SC CONFER GROUP SRL (lider de asociere) – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI SRL – SC RADARIA SRL.

Ultimele Articole