miercuri, noiembrie 13, 2024
spot_img

La 12 ani de la inaugurare, Primăria Capitalei face primul pas pentru recepția Pasajului Basarab

Început de Traian Băsescu, inaugurat de Sorin Oprescu și recepționat de Nicușor Dan. La 12 ani de la inaugurare și după ce părți din el au fost fie vandalizate, fie s-au degradat, Primăria Municipiului București face primul pas pentru recepția Pasajului Basarab.

recepția Pasajului BasarabÎn sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Contract de servicii de expertiză tehnică pentru obiectivul de investiții Pasaj rutier denivelat superior Basarab”.

Valoarea totală estimată a contractului este de 375.000 de lei, echivalentul a peste 75.000 de euro. Obiectul contractului îl constituie achiziția de servicii de expertiză tehnică în vederea finalizării recepţiei la terminarea lucrărilor, la obiectivul de investiții, se precizează în anunț.

Pasajul rutier Basarab are următoarele funcțiuni principale: supratraversarea căilor ferate din zona Gării de Nord – Basarab; supratraversarea Râului Dâmbovița; circulația rutieră pe câte doua benzi pe sens și relațiile de circulație cu Calea Plevnei, Calea Giulești, Calea Grivița, Șoseaua Grozăvești; circulația tramvaielor pe podul hobanat și un acces facil de la stația de tramvai de pe podul principal la trama stradala și la metrou.

Expertiza tehnică va verifica: modul de respectare al proiectului; calitatea execuției lucrărilor; modul în care exploatarea lucrărilor a influențat construcția și performanțele de siguranță ale pasajului pe perioada de la finalizarea lucrărilor (2011) și termenul actual de recepție la terminarea lucrărilor; starea tehnică a construcției în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare și măsurile de intervenție care se impun.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 februarie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 7 august 2023.

Pasajul Basarab – început de Traian Băsescu și inaugurat de Sorin Oprescu

recepția Pasajului Basarab Terminalul Multimodal Pantelimon Modernizarea liniei de tramvaiIdeea construcției Pasajului Basarab îi aparține fostului primar general din perioada 2000-2004 Traian Băsescu, fost ministru al Transporturilor. Trebuie menționat faptul că Miron Mitrea (PSD), ministru al Transporturilor în perioada în care Traian Băsescu (PD) era primar al Capitalei, voia să mute Gara de Nord, tocmai pentru ca rivalul său politic să nu mai aibă de ce să construiască pasajul.

Apoi, licitația pentru desemnarea constructorului a fost organizată în mandatul succesorului său la Primăria Capitalei, Adriean Videanu (PD). În urma licitației, a fost selectată asocierea spaniolo-italiană FCC Construccion-Astaldi (cea din urmă rebotezată între timp WeBuild) pentru construcția pasajului suprateran peste liniile de cale ferată.

După multe amânări, pasajul a fost gata, iar la data de 19 iunie 2011 a fost inaugurat de primarul general în funcție Sorin Oprescu (susținut de PSD și PNL), între timp fugar în Grecia după ce a fost condamnat definitiv la închisoare pentru corupție. La vremea respectivă, edilul a cerut ca pe pasaj să fie pusă o placă cu inscripția ”Început de Băsescu, finalizat de Oprescu”, ceea ce s-a și întâmplat.

Recepția Pasajului Basarab, amânată de patru primari

Tramvaiele turcești Panorama Modernizarea liniei de tramvai deraieri la STB tramvai nou în București covid în microbuze licitația pentru tramvaie autobuze pe linia de tramvai investiții în linii de tramvai STB după 15 mai reorganizarea companiilor municipale mai puține tramvaie în București Gabriela Firea și Traian Băsescu Firea îi dă replica lui Ludovic Orban transport public gratuit licitația pentru tramvaie tramvaie turcești la BucureștiEi bine, pasajul a fost inaugurat, dar nu și recepționat. Într-un răspuns la o solicitare a Club Feroviar în acest sens, Primăria Capitalei preciza în vara lui 2021 că au existat două încercări în acest sens, în anii 2015 și 2018, când, prin Dispoziție de Primar, au fost înființate comisii care să realizeze această procedură. ”Concret, în anul 2015 comisia constituită a admis recepția cu remedieri (inclusiv trotuarul rulant care face legătură între Gara de Nord și Gara Basarab, nefuncțional la acea dată), însă primarul Sorin Oprescu nu a semnat procesul verbal de recepție. În anul 2018, o altă comisie a admis la rândul ei recepția, tot cu remedieri, care trebuiau realizate de către constructor în termen de 90 de zile. Procesul verbal de recepție nu a fost semnat de primarul Gabriela Firea. Constructorul nu a executat lucrările solicitate, în concluzie comisia a propus respingerea recepției. Primarul Gabriela Firea nu a semnat procesul verbal de respingere a recepției”, se arată în documentul citat, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

În perioada care a trecut de la inaugurarea pasajului, primăria Capitalei a fost condusă, în ordine, de Sorin Oprescu, Ștefănel Dan Marin (PMP), Răzvan Sava (PNL) – ambii interimari după arestarea doctorului Oprescu – , Gabriela Firea (PSD) și Nicușor Dan (independent, susținut de PNL). Trăgând linie, patru primari n-au fost în stare să recepționeze pasajul. Rămâne de văzut dacă Nicușor Dan va fi în stare să facă recepția.

Trotuarul rulant din Gara de Nord, vandalizat în noiembrie 2020

recepția Pasajului BasarabDin investiția Pasajului Basarab face parte și trotuarul rulant dintre Gara de Nord şi Gara Basarab (de la linia 1 a Gării de Nord). El a fost dat în folosinţă în noiembrie 2013 și nu a funcționat decât un an, după care a fost oprit.

Investiţia în valoare de 11 milioane de lei a constat în şase trotuare rulante, câte trei pentru fiecare sens, cu o lungime de 80 de metri fiecare, care se deplasau cu 0,5 metri pe secundă. Cele şase porţiuni au o capacitate maximă de 6.000 de persoane pe oră pe sens.

În noiembrie 2020, trotuarul a fost vandalizat de autori rămași necunoscuți până acum.

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole