spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

A început recepția la Terminalul Pantelimon, ”moșit” de cinci primari ai Capitalei

După opt ani de la termenul anunțat inițial de Sorin Oprescu, actualul primar general Nicușor Dan a anunțat că a început recepția la Terminalul Pantelimon. Terminalul multimodal s-a construit în mandatele a cinci primari ai Bucureștiului: Sorin Oprescu, Ștefănel Dan Marin, Răzvan Sava (ultimii doi intermimari, în perioada în care Oprescu a fost arestat pentru mită), Gabriela Firea și Nicușor Dan.

„Am început recepția la Park& Ride Cora Pantelimon. După aproape 7 ani de blocaje și amânări, proiectul a fost finalizat. Parcarea are 500 de locuri, precum și un terminal destinat transportului public în comun – autobuze, tramvaie, stații/peroane pentru microbuze și un culoar până la viitoarea stație de metrou. Terminalul permite accesul facil la liniile urbane și metropolitane de transport în comun”, a scris edilul pe pagina sa de Facebook.

Recepția la Terminalul Pantelimon, anunțată de Sorin Oprescu pentru 2014

Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014, după cum promitea primarul general de la acea vreme, Sorin Oprescu. Așa că, de fapt, sunt opt ani, nu șapte, cum a scris Nicușor Dan.

Lucrările nu au fost gata atunci pentru că în acel an Tehnologica Radion, antreprenorul general, a intrat în insolvență. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 de milioane de euro. După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.

În 2017, a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, însă de atunci aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul (Cora Pantelimon) vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.

Acum, lucrările au fost executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA Proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019 (în mandatul Gabrielei Firea la Primăria Capitalei), în valoare de 21 de milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014.

Ultimele Articole