spot_img
joi, decembrie 8, 2022
spot_img

FOTO-VIDEO S-a făcut recepția la gara lui Țiriac. Mai multe trenuri decât avioane la Otopeni

Reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au făcut joi dimineață recepția la linia de aeroport. Cu această ocazie a fost făcută și recepția la gara lui Țiriac, așa cum este cunoscut noul Punct de Oprire Patinoar, situat în apropierea arenei sportive a fostului tenisman. A fost un bun prilej de a constata că la Otopeni sunt mai multe trenuri decât avioane.

Adrian Bărbulescu

Conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă este operațională încă de pe data de 13 decembrie 2020, când  pe aici au circulat primele trenuri.

Cu toate acestea, recepția finală a lucrării a avut loc abia joi, 15 aprilie 2021, când la stația Aeroport Henri Coandă s-a prezentat comisia din partea beneficiarului, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

6 trenuri vs 4 avioane în 2 ore

recepția la gara lui ȚiriacTrenurile circulă mai mult goale (de cele mai multe ori pasagerii pot fi numărați lejer pe degetele de la o mână), din cauza faptului că activitatea de transport aerian la Otopeni este mult sub normal, din cauza restricțiilor impuse în contextul pandemiei de coronavirus.

”Un an de la <ziua cea mai neagră>, ziua cu zero pasageri. Între timp, situația s-a mai îmbunătățit. Puțin, foarte puțin! Iar autoritățile – mă refer în special la cele de la Bruxelles, dar și la cele din multe țări europene – încă blochează aviația civilă, obligând pasagerii să intre în carantină…”, scria miercuri dimineață pe pagina sa de Facebook Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Într-adevăr, în intervalul 10,00-12,00, potrivit site-ului oficial al CNAB, la Henri Coandă au aterizat doar patru aeronave, dintre care două erau curse interne, de la Cluj-Napoca și Iași, și nu a decolat niciuna. În aceeași perioadă de timp, în stația feroviară Aeroport Henri Coandă au sosit trei trenuri și au plecat alte trei, operate de Regio Călători și Transferoviar Călători.

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România în datele de 20-21 aprilie, online.

Angajatori
Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

S-a făcut recepția la gara lui Țiriac. Stație ultramodernă

Apoi, comisia de recepție a CFR SA, împreună cu reprezentanții constructorilor, inclusiv co-patronul Arcada Company Galați, Spriru Mantu, și ai societăților care au executat lucrări din cele mai diverse, s-au mutat dincolo de DN1, la PO Aeroport.

Noua stație feroviară este situată între Hotelul Vienna House și Telekom Arena, pe viaduct, la o înălțime de 6,5 metri. Peronul are dimensiunile în plan de 80 m lungime și 3,25 m lățime și este finisat cu un sistem de pardoseală din amorsă epoxidică, mortar din rășină epoxidică și nisip cuarțos, după cum au precizat recent, la solicitarea Club Feroviar, oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Accesul la peron este asigurat de două lifturi și două scări de acces. Pentru accesul și deplasarea persoanelor cu deficiențe au fost prevăzute benzi antiderapante, benzi de ghidaj tactil și benzi de avertizare tactilă. Punctul de Oprire are sistem de supraveghere video și sistem de informare și avertizare a călătorilor, instalate de Alfrednet. Montarea panoului de informare a publicului este în curs de finalizare.



PO Patinoar, gură de oxigen pentru OTF de călători

Neinclusă în proiectul inițial al noii linii ferate Gara de Nord-Aroport Henri Coandă, construcția PO Patinoar a început ca o condiție pusă de miliardarul Ion Țiriac, proprietarul patinoarului Telekom Arena, pentru a renunța la contestarea în instanță a proiectului conexiunii feroviare.

Acum, cel puțin până la reluarea traficului aerian la capacitate normală, existența acestei stații se poate dovedi o adevărată gură de oxigen pentru cei trei transportatori feroviari care operează pe ruta Gara de Nord-Aeroport. Și asta pentru că, în afară de sportivii care vor veni și pleca de la patinoarul lui Ion Țiriac, trenul le poate fi util și proprietarilor de case din zonă, dar și celor care lucrează în clădirile de birouri și la facilitățile industriale și de servicii din împrejurimi.

Rămâne de văzut câte opriri vor solicita cei trei operatori feroviari care circulă pe această rută – CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători  în noua stație.



Calea ferată de Otopeni, construită de Arcada Company

Legătura Aeroportului Internațional Henri Coandă cu Gara de Nord din Capitală este funcțională încă din dimineața zilei de 13 decembrie 2020.

Ea face parte din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Acesta a prevăzut construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului, executat de o asociere de firme condusă de Arcada Company SA Galați, a fost de 398,1 milioane de lei.

Ultimele Articole