Reabilitarea subsectiunii Apata – Cata, atribuita unui consortiu de firme turcesti

23 ianuarie 2019

Oferta, cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpa decat cea clasata pe locul I, a fost declarata castigatoare

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsectiunii Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara, cu suma de 2.850.163.157 RON (aproximativ 600 milioane de euro).

Cu toate ca oferta cea mai mica a apartinut tot consortiului RailWorks (la fel ca si in cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apata – Cata, mai scumpa cu 27 milioane euro, a fost desemnata castigatoare.

Reamintim ca la licitatia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apata – Cata, au fost depuse sase oferte

– Asocierea  Rail Works

– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.

– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL

– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS

– Asocierea Strabag AG- Strabag SRL

– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (615,7 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsectiunea Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara, este situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta, iar modernizarea acestei subsectiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Modernizarea sectiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, cresterea sigurantei feroviare, facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului, imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

Proiectul de modernizare pe aceasta sectiune cuprinde o gama variata de lucrari feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrari de arta – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare si energoalimentare, telecomunicatii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronica si ETCS nivel 2) si lucrari de constructii civile in statii.