CFR SA scoate a șasea oară la licitație proiectarea pentru reabilitarea Gării Curtea de Argeș

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a scos din nou la licitație proiectarea pentru reabilitarea Gării Curtea de Argeș, clădire monument istoric aflată într-o stare avansată de degradare. La licitațiile organizate în ultimii ani nu s-a prezentat nimeni, așa că acum valoarea estimată a contractului este de aproape patru ori mai mare.

Adrian Bărbulescu

reabilitarea Gării Curtea de Argeș

CFR SA a postat joi în sistemul electronic de achiziții publice anunțul privind ”Proiectare faza de expertiză tehnică şi elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul <Reparaţii, reabilitare şi restaurare clădire călători din staţia CF Curtea de Argeş (expertiză şi DALI – clădire monument istoric)>”.

Durata contractului este de 24 de luni, din care execuția propriu-zisă două luni. Clădirea de călători din stația C.F. Curtea de Argeș a fost construită în anul 1898 și este monument istoric de interes național. Materialele folosite la construirea clădirii și tehnicile folosite în realizarea acesteia sunt specifice perioadei în care a fost ridicată. Imobilul este în patrimoniul CNCF CFR SA, are suprafața construită la sol de 507 mp și suprafața desfășurată de 1.014 mp, regimul de înălțime este P+1+Pod, structura este din zidărie din cărămidă plină și planșee peste nivel din lemn, iar acoperișul din șarpantă din lemn și învelitoare din tablă.

Clădire monument istoric

”Lucrările propuse vor ține cont de faptul că această clădire este monument istoric, ceea ce impune ca lucrările de reparații, restaurare și reabilitare să se realizeze cu material și tehnici specifice epocii de edificare a clădirii și numai cu avizul Ministerului Culturii și Identității Naționale. Atât serviciile premergătoare execuției cât și lucrările necesare vor trebui efectuate numai cu personal atestat de Ministerul Culturii și Identității Naționale pentru acest tip de obiectiv”, se arată în anunțul postat în SICAP.

Tema de proiectare se va elabora de către arhitect împreună cu beneficiarul, care trebuie să își însușească forma finală prin semnătură. Studiile de specialitate se va elabora de către consultanți, specialiști, experți, verificatori atestați de Ministerul Culturii.

Din punct de vedere financiar, pentru participarea la licitație se impune prezentarea cifrei medii de afaceri pe ultimii trei ani, care trebuie să fie de minimum 253.000 de lei. Valoarea garanţiei de participare este de 2.500 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 20 noiembrie 2019, ora 15,00, iar oferta trebuie sa fie valabilă până la 20 martie 2020.

A șasea licitație pentru reabilitarea Gării Curtea de Argeș

Valoarea totală estimată este de 253.000 de lei, de aproape patru ori mai mare decât cea de la licitația din ianuarie 2018, la care nu s-a prezentat nimeni. Acum, este vorba de a șasea licitație cu acest obiect lansată de CFR SA.

Gara a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, la doar un an de la începerea lucrărilor de construcție, când a avut loc şi punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti – Curtea de Argeş. Cu excepţia lui Carol al II-lea, al cărui sicriu a fost adus aici în februarie 2003 cu un vehicul militar, toţi regii înmormântaţi la Mănăstirea Curtea de Argeş au fost aduşi aici pe calea ferată.

În decembrie 2017, cu câteva zile înainte ca trenul purtând sicriul cu trupul Regelui Mihai să ajungă aici, Gara Regală din Curtea de Argeş a fost acoperită cu un mesh pentru a nu se vedea starea de degradare a clădirii.

Pe linia ferată Pitești – Curtea de Argeș circulă în prezent trei perechi de trenuri Regio Expres pe zi operate de CFR Călători, care străbat distanța de 38,4 km în 50 de minute. Linia este simplă, neelectrificată, iar pe ea circulă automotoare Siemens Desiro (Săgeata Albastră). CFR Călători a revenit pe această secție de circulație (și pe altele) în martie 2015, când Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română a descoperit nereguli la aproape 30 de automotoare aparținând operatorului privat Regiotrans, redenumit între timp Regio Călători.