marți, noiembrie 5, 2024
spot_img

RB Rail solicită servicii de proiectare pentru stațiile din Lituania

RB Rail invită potențialii furnizori să se califice pentru următoarele achiziții de servicii de proiectare și supraveghere a proiectării pentru stațiile regionale și nodurile feroviare ale Rail Baltica din Lituania, punând bazele următoarelor etape de dezvoltare a infrastructurii proiectului.
Rail Baltica se află în prezent într-o fază activă de construcție în Lituania. În paralel cu dezvoltarea în curs, pregătirile pentru lucrările viitoare avansează, cu un proces de precalificare pentru furnizorii de servicii de proiectare lansat în octombrie.
Sistemul de evaluare a calificării (QAS) a fost instituit pentru a preselecta furnizorii care vor efectua viitoarele lucrări Rail Baltica. Acest sistem garantează că numai furnizorii care îndeplinesc anumite criterii de calificare sunt preselectați pentru a participa la viitoarele licitații.
Furnizorii incluși pe lista candidaților precalificați vor fi singurii invitați să depună oferte pentru anumite oportunități de achiziții. QAS este structurat în patru categorii, organizate în funcție de amploarea și valoarea achizițiilor planificate, împreună cu cerințele de calificare corespunzătoare.
Ofertele sunt clasificate după cum urmează:
• servicii de proiectare și de supraveghere a proiectării pentru construirea/reconstrucția rețelelor de comunicații și de inginerie ale infrastructurii feroviare a proiectului Rail Baltica la nodurile feroviare;
• servicii de proiectare și de supraveghere a proiectării pentru construcția/reconstrucția stațiilor de comunicații și regionale, a infrastructurii feroviare, a rețelelor de comunicații și de inginerie ale proiectului Rail Baltica.
Furnizorii interesați să participe la lucrările planificate ale proiectului Rail Baltica în Lituania sunt încurajați să își depună candidaturile până la 11 noiembrie.
Stațiile regionale și nodurile feroviare ale proiectului Rail Baltica din Lituania includ, conform Jurnalului Oficial de Licitații al UE nodurile Panevėžys și Vilnius; stațiile regionale Kaišiadorių, Vievios; stațiile de călători Jonava, Pasraučiaim, Ramygala și Ručiūnai; și stația de marfă Jonava.
Recent, guvernul lituanian a aprobat un plan special de dezvoltare a stațiilor regionale ale Rail Baltica pe tronsonul Kaunas – frontiera lituaniano-latoniană, oferind posibilitatea conectării liniei principale Rail Baltica cu regiunile.
„Stațiile regionale sunt o parte importantă a proiectului Rail Baltica, oferind conexiuni mai convenabile și oportunități de transport de marfă pe noua cale ferată. Acum este deosebit de important să ne asigurăm că construcția căii ferate europene este accelerată în Lituania”, a declarat ministrul adjunct al transporturilor și comunicațiilor, Mindaugas Tarnauskas.Aprobarea de către Guvern a planului special în această miercuri a făcut posibilă construirea de stații regionale cu infrastructura tehnică necesară.
„În viitor, în funcție de necesități, priorități și fondurile disponibile, vor putea fi construite până la 7 gări și stații feroviare regionale. Instalarea de stații și opriri feroviare regionale va asigura dezvoltarea continuă a infrastructurii în etapele următoare”, a declarat șeful LTG Infra pentru gestionarea Rail Baltica, Justas Vyžintas. Conform planurilor, viitoarele șapte stații și opriri sunt: Stația de călători Vaškai; stațiile de călători Ramygala, Pasraučiai, Ručiūnai și Jonava; stațiile de marfă Joniškėlis și Jonava.
Planul special pentru dezvoltarea stațiilor regionale de la Kaunas până la granița lituaniano-latoniană a fost făcut public în vara anului trecut. Pentru fiecare stație, au fost prezentate două alternative pentru dezvoltarea stațiilor regionale. În conformitate cu soluțiile din planul specific, stațiile regionale de la Kaunas până la granița lituaniano-latoniană vor fi de trei tipuri: de bază, de reper și de platformă.
Pe lângă stațiile internaționale din Kaunas, Vilnius, Panevėžys și legăturile cu aeroporturile, tronsonul Kaunas-frontiera poloneză va include, de asemenea, o stație la frontiera lituaniano-poloneză, stațiile regionale din Marijampolė, Šeštokai și Kazlų Rūda, care vor fi conectate prin legături regionale, și stația Palemonas. Pe tronsonul Kaunas-Vilnius, sunt prevăzute stații regionale în Kaišiadorys, Vievis și Lentvaris.
Construcția Rail Baltica între Kaunas și granița lituaniano-letoniană a început în aprilie 2022, iar în prezent se construiește un tronson de 29,2 km spre Panevėžys. În luna octombrie a acestui an a fost semnat un contract pentru lucrările de construcție pe o nouă secțiune de 17,1 km.
Rail Baltica va include construcția unei căi ferate electrificate cu două șine cu ecartament european care va conecta Varșovia, Kaunas, Vilnius, Panevėžys, Riga, Pärnu și Tallinn. Lungimea totală a Rail Baltica în statele baltice este de 870 km, din care 392 km în Lituania, 265 km în Letonia și 213 km în Estonia.
Rail Baltica continuă să își extindă rețeaua de parteneriate internaționale, angajându-se cu aproximativ 300 de companii din țările baltice și din UE. Până în prezent, au fost semnate contracte cu furnizorii în valoare de peste 4,7 miliarde de euro. Proiectul este cofinanțat de UE prin CEF și din bugetele naționale ale statelor.

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole