spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

Răzvan Cuc la DNA. Ministrul Transporturilor urma să fie audiat în dosarul căii ferate Brașov-Sighișoara

După ce au fost audiați fostul director general al CFR SA Constantin Axinia și directorul adjunct al companiei Amalia-Renata Bendeac, vineri este așteptat Răzvan Cuc la DNA.

Răzvan Cuc la DNA Dosarul mită la CFR

Ministrul Transporturilor urma să fie audiat în dosarul CFR privind modernizarea liniei ferate Brașov – Sighișoara, loturile 1 și 3.

UPDATE Răzvan Cuc nu a primit nicio invitație la DNA

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au declarat pentru Club Feroviar că ministrul Răzvan Cuc nu a fost invitat la DNA. Informația că vineri ministrul va ajunge în fața procurorilor anticorupție a fost lansată la începutul săptămânii de Constantin Axinia.

Miercuri, în fața procurorilor anticorupție s-a prezentat Amalia-Renata Bendeac, director general adjunct guvernanță și administrare la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare din România.

Cu o zi înainte, în acest dosar deschis in rem (fără a fi deocamdată pusă sub acuzare vreo persoană) a fost audiat, timp de trei ore, fostul director general al CFR SA Constantin Axinia. După ce a fost demis de la conducerea companiei, el l-a acuzat pe ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, că i-a spus că că trebuie semnat contractul privind modernizarea căii ferate dintre Braşov şi Sighişoara (loturile 1 și 3) pentru ca viitorul Guvern “să nu-şi asume rezultatele muncii noastre”.

Răzvan Cuc la DNA. Ministrul neagă acuzațiile

Ministrul a negat aceste acuzații.”Constat, însă, o serie de vicii logice în afirmațiile domnului Axinia exprimate public: pe de o parte, afirmă că <pe legislație se putea semna contractul> (este vorba despre contractul pentru modernizarea tronsonului Brașov- Sighișoara, loturile 1 Braşov – Apaţa şi 3 Caţa – Sighişoara) și, pe de altă parte, afirmă că, dacă l-ar fi semnat <ar fi intrat sub incidenta altor legi>. Pe de alta parte, gândesc că ar fi fost util ca procurorii să afle de la domnul Axinia faptul că acest contract nu este semnat nici până în prezent, dar și faptul că acest contract la care dânsul face referire trebuia semnat pentru a nu pierde o finanțare europeană de 800 milioane euro, oferită prin programul CEF – Connecting European Facilities”, a scris pe Facebook ministrul demis.

Contractul privind modernizarea celor două sectoare de cale ferată se plimbă prin tribunale de mai bine de trei ani de zile, fiind contestat de asocierea Swietelsky – Strabag. Asta în ciuda faptului că oferta asocierii RailWorks (Aktor, Alstom, Arcada Company și Euroconstruct Trading ’98) a fost cu 40 milioane de euro mai mică decât cea a Brasig.

Ultimele Articole