A fost dat publicității reportul final de investigație privind accidentul feroviar din India de pe 2 iunie 2023, cel mai grav din istoria acestei țări.
Potrivit documentului, muncitorii care reparau o barieră de cale ferată au făcut greșit legăturile în sistemul de semnalizare automată a rețelei, ceea ce a dus la cel mai grav dezastru feroviar din ultimele două decenii, soldat cu moartea a aproape 300 de oameni.
În raportul de investigație anchetatorii Comisiei pentru Siguranță Feroviară (CRS) au stabilit că prima coliziune s-a produs din cauza modificărilor făcute la circuitul de semnalizare pentru a remedia problemele apărute la o barieră feroviară din apropiere. Personalul feroviar local nu avea o schemă a circuitului electronic, fapt ce a dus la o conexiune defectuoasă în sistemul de semnalizare atunci când a încercat să scoată din funcțiune circuitul barierei pentru a-l repara, se arată în raport. În urma intervenției lor, sistemul a direcționat trenul de pasageri pe linia pe care se afla trenul de marfă, potrivit raportului.
Încă de la bun început, anchetatorii s-au concentrat pe lucrările de reparație a barierei de cale ferată și posibila legătură a acestora cu o deviere manuală a sistemului de semnalizare. Căile ferate indiene, a patra rețea feroviară ca mărime din lume, sunt monopol de stat, administrat de Consiliul Căilor Ferate. Consiliul este subordonat Ministerului Căilor Ferate.
Accidentul feroviar din India de pe 2 iunie s-a soldat cu moartea a aproape 300 de persoane
Accidentul din 2 iunie de la stația Bahanaga Bazar, în statul indian Odisha, din estul Indiei, a dus la moartea a 288 de persoane și rănirea a peste 1.000. Dezastrul s-a produs atunci când un tren de pasageri a lovit un tren de marfă staționat, a sărit de pe șine și a lovit un alt tren de pasageri care venea din sens opus.
Rețeaua feroviară trece printr-un proces de modernizare de 30 de miliarde de dolari, cu trenuri noi și stații moderne, în cadrul eforturilor premierului Narendra Modi de a stimula infrastructura și conectivitatea, dar accidentul a ridicat întrebări cu privire la faptul că siguranța a primit suficientă atenție. Raportul de investigație al CRS a evidențiat că au existat deficiențe la mai multe niveluri în departamentul de semnalizare și telecomunicații și că nu au fost respectate procedurile standard de operare în timpul lucrărilor de reparații.