spot_img
luni, mai 23, 2022
spot_img

ARF vrea să cumpere rame electrice pentru trenurile metropolitane

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat o consultare de piață pentru cumpărarea de rame electrice pentru trenurile metropolitane.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat joi seara anunțul cu titlul ”Consultare de piață pentru a obține valoarea estimativă unitară actualizată pentru achiziția de rame  electrice noi pentru scurt parcurs (RE-R/EMU-R)”.

ARF vrea să organizeze o procedură de achiziție de rame electrice pentru scurt parcurs și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani. Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minimum 200 locuri pe scaune fixe, minimum 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Prețul va fi compus  din :

– prețul de achiziție al ramelor electrice exprimat în lei/ramă;

– prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani.



Rame electrice pentru trenurile metropolitane, cu viteza maximă de 160 km/oră

Aceste rame electrice destinate transportutui feroviar de călători, pe rutele suburbane şi regionale vor fi operate pe calea ferată în România pentru transportul de pasageri pe distanţe regionale, cu densitate mare de trafic. Unitatea RE-R va fi utilizată pe liniile electrificate AC monofazate de 50 Hz, alimentate de la linia de contact de 25 kV, și va circuta pe calea ferată cu ecartament normal de 1435 mm, capabilă să atingă o viteză de 160 km/oră.

Ramele vor fi compuse din unităţi de tip vagon pasageri cu două cabine de conducere, cu intrarea în cabina conductorutui de pe culoarul interior al salonului de pasageri sau uşă laterală exterioară (pe partea stângă a vehiculului). Ele trebuie să aibă design atractiv, aerodinamic cu greutate uşoară, cu încărcare pe osie maximum 18 tone. Structura caroseriei va fi de tip auto-portant din atuminiu şi/sau inox sau oțel.

Fiecare vagon din compunerea RE-R va avea podea joasă pentru o suprafaţă de minimum 40% din suprafaţă. Obligatoriu, zona de acces în ramă va avea podea joasă astfet încât la urcarea/coborârea călătorilor diferenţa de nivel între zona de acces şi peron să fie în concordanţă cu cerinţele STI, respectiv o înălţime standard de 550 mm.

Capacitatea de transport a RE-R este definită prin: minimum 200 locuri fixe – minimum 3% locuri pe scaune escamotabile – minimum 2 locuri pentru persoane cu mobilitate redusă – minimum 200 locuri în picioare, la o densitate de 4 persoane/mp – minimum 8 tocuri pentru transport bicictete – minimum o toaletă pentru persoane cu mobititate redusă – minimum o toatetă normală.

Data limită pentru transmiterea propunerilor este 25 ianuarie 2022, iar data limită a consultării este 31 ianuarie 2022.

Ultimele Articole