spot_img
joi, octombrie 6, 2022
spot_img

Rail Hub Transylvania cere accelerarea lucrărilor de modernizare la calea ferată

Rail Hub Transylvania, compania care operează un terminal de cereale intermodal în judeţul Arad şi care a pus în mişcare primul tren combo, format din vagoane convenţionale şi containere, care face legătura între vestul României şi Portul Constanţa, cere accelerarea lucrărilor de modernizare la calea ferată.

Rail Hub Transylvania
FOTO Railhubtransylvania.ro

”Autorităţile, prin competenţa pe care o au, pot aduce un plus în acest domeniu, ascultând pentru început părerile mediului privat. Este important să minimizăm timpul de tranzit. Trebuie să se accelereze şi să se finalizeze construcţiile începute pe tronsoanele de cale ferată, pentru a creşte viteza trenurilor şi minimiza timpul de tranzit”, a declarat directorul companiei, Louisa Gorban, în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Ea a adăugat că, în prezent, un transport din Portul Constanţa până la Curtici, cu încărcătură, durează între 10 şi 12 zile, pe când un transport de la Budapesta până în Portul Hamburg durează doar 24 de ore. ”Vestul este foarte bine organizat. Dacă avem un transportator belgian, avem şi un exportator belgian, în cazul românilor, în schimb, nu e aşa. Văd posibilitatea ca România să crească din acest punct de vedere şi avem tot ce ne trebuie să fim un punct de reper pe harta globală”, a menţionat Louisa Gorban.

Rail Hub Transylvania vrea să deschidă noi piețe

Ea a mai spus că România este unul dintre cei mari mari exportatori de cereale din Europa, fapt care reprezintă un avantaj: ”Noi ne ocupăm şi cu tradingul de cereale şi am făcut investiţii în logistică, ce ne vor permite să deschidem noi pieţe. Anul trecut am exportat cereale în Benelux şi în Vestul Germaniei şi am reuşit să ajungem cu mărfurile noastre direct la consumatorii finali, în containere, prin transport intermondal. Volumele vândute acolo pot creşte, dar e nevoie de un setup stabil”.

Louisa Gorban a explicat că terminalul intermodal reprezintă un avantaj economic şi datorită zonei în care este situat, în vestul ţării, cu acces mai facil la vestul Europei. Grupul Transylvania Invest tranzacţionează anual circa 200.000 de tone de cereale, însă în 2020 volumul a fost mai mic, deoarece fermierii nu au avut la fel de multă marfă ca în anii anteriori, din cauza secetei care a redus producţia de cereale.

Totuşi, volumul exportului de mărfuri spre vestul Europei a crescut anul trecut datorită Brexitului, dar şi pandemiei, lumea pregătindu-şi stocuri de mărfuri. Către Portul Constanţa, compania din Arad a trimis anul trecut prin terminalul intermodal, funcţional din martie 2020, peste 100.000 tone de cereale, în trenuri formate din vagoane convenţionale.

”Suntem în discuţii să aducem din port, în retur, în aceleaşi vagoane, alte mărfuri pretabile şi destinate zonei de vest a ţării. În plus, vrem să facilităm traficul mărfurilor şi îmi doresc să fim un punct de referinţă între vestul Europei şi Portul Constanţa. Putem avea un volum mai mare de mărfuri care pot doar tranzita România sau nu numai. Cu o infrastructură şi o logistică bune putem câştiga ca piaţă, ca economie”, a menţionat Louisa Gorban. (A.B.)

Ultimele Articole