Rail Cargo Austria si DHL vor dezvolta servicii feroviare pe Noul Drum al Matasii

Rail Cargo Group, divizia de transport feroviar de marfa a Cailor Ferate Austriece (ÖBB) si DHL Global Forwarding au semnat un Memorandum de Intelegere, prin care au subliniat intentia de a dezvolta servicii regulate de transport feroviar de marfa intre Austria, Slovacia si China, pe Noul Drum al Matasii.

In luna aprilie a fost lansat un nou serviciu de transport feroviar intre Viena si hub-ul de marfa Chengdu, fiind in acelasi timp primul serviciu feroviar direct care conecteaza Austria la Noul Drum al Matasii. Cele doua parti semnatare ale Memorandumului au anuntat ca vor sa stabileasca conexiuni regulate pe Coridorul Eurasiatic traversand sase tari China, Kazahstan, Rusia, Ucraina, Slovacia si Austria.

Noul Drum al Matasii are un potential enorm pentru economia austriaca si faciliteaza un acces rapid catre pietele in dezvoltare.

„Comertul intre Austria si China este in plina dezvoltare. Este important si faptul ca oferim clientilor nostri conexiuni de transport atractive. Prin semnarea acestui Memorandum, noi si DHL trimitem in piata un semnal puternic in acest sens. Unim atat know-how-ul cat si retelele de transport”, a explicat Thomas Kargl, membru al Consiliului de Administratie Rail Cargo Group.

In prezent, trenurile de containere parcurg distanta Viena Sud-provincia Sichuan, de 9,800 de kilometri in 12 pana la 14 zile, insa Rail Cargo Group intentioneaza sa reduca timpul de parcurs la 10 zile, pana in 2020.

Austria, Ungaria si Slovacia devin state din ce in ce mai importate pentru Noul Drum al Matasii. In timp ce Polonia s-a dovedit a fi principala poarta catre Europa de Est, Ungaria si Slovacia concureaza pentru a castiga un loc similar pentru transportul volumelor de marfuri din China catre Europa de Vest.