In timpul exercitiului financiar UE 2014-2020, Rail Baltica si electrificarea liniilor incluse in coridorul international IXB vor fi cele mai mari proiecte de investitii din Lituania, a declarat Ministrul Adjunct al Transportului, Arijandas Šliupas. “Rail Baltica”, ecartamentul european standard, va oferi acces la orase precum Varsovia, Cracovia si alte tari vest-europene.
Lituania are in plan dezvoltarea transportului feroviar ca o coloana vertebrala a sistemului de transport al tarii si dezvoltare a economiei. „Cautam sa asiguram o interactiune omogena intre diferitele moduri de transport, pentru a ne asigura ca tara noastra este parte a lantului logistic important al rutei Drumului Matasii, care leaga tarile nordice via Portul Klaipeda, de-a lungul liniei feroviare catre China si tarile Asiei Centrale. In plus, Lituania doreste sa devina pentru China un centru de distributie a marfurilor catre Europa de Nord si de Vest”, a declarat Šliupas.
A fost semnat un contract de transport de marfa cu patru companii de logistica din Turcia care au ca scop atragerea de noi clienti si cresterea volumelor de marfa pentru trenul de containere „Viking”. Partenerii trenului de containere „Viking” se vor intalni in aprilie in Azerbaijan, o tara care intentioneaza sa se alature proiectului. De asemenea, furnizorul suedez de servicii feroviare de marfa, „Green Cargo”, intentioneaza sa devina membru al proiectului „Viking” in acest an.
In plus, PKP Cargo a inceput sa opereze in Lituania. Trenurile de marfa ale companiei opereaza in Lituania de 3 ori pe saptamana incepand cu februarie.
Mai mult decat atat, un tren pe ruta Kaunas-Bialystok va incepe serviciile de operare in acest an.