luni, aprilie 28, 2025

Rail Baltica: Două consorții selectate pentru linia principală a Estoniei

Procesul de achiziții publice pentru construcția liniei principale a Rail Baltica în Estonia a ajuns la o etapă importantă, fiind selectate două consorții internaționale pentru realizarea proiectului. După semnarea contractelor, aceste consorții vor fi responsabile de livrarea a două secțiuni majore ale căii ferate de mare viteză, asigurând acoperirea contractuală completă a liniei principale de călători din Estonia. Acest lucru marchează un progres semnificativ către lansarea operațiunilor feroviare între Tallinn și Varșovia până în 2030.

  • Alianța 1: GRK Eesti AS, GRK Suomi Oy, Aktsiaselts Merko Ehitus Eesti, NGE CONTRACTING, Sweco Finland Oy, Sweco Sverige AB, TSO SAS.
  • Alianța 2: Bouygues Travaux Public, Budimex S.A., INGEROP Conseil et Ingenierie (ICI), KMG Infra OÜ, WSP Finland Oy.

Odată ce acordurile vor fi finalizate, Rail Baltic Estonia va continua cu dezvoltarea proiectului, rafinând calendarul de construcție pentru linia principală estoniană a Rail Baltica.

Detaliile contractului

Achiziția a fost împărțită în două părți:

  • Contractul pentru linia principală 1: acoperă suprastructura feroviară pentru secțiunea Ülemiste-Pärnu și substructura pentru secțiunea Tootsi-Pärnu. Costul estimat: 394 milioane de euro.
  • Contractul de linie principală 2: acoperă proiectarea și construcția completă a secțiunii Pärnu-Ikla. Costul estimat: 332 milioane de euro.

Consorțiile vor supraveghea atât proiectarea, cât și construcția, asigurând integrarea perfectă a soluțiilor tehnice și execuția proiectului.
După selectarea ofertanților câștigători, se va desfășura un proces de verificare a antecedentelor în conformitate cu Legea privind achizițiile publice. Acesta include verificări ale conformității juridice, evaluări financiare și evaluări ale performanțelor anterioare.
După verificarea cu succes, vor începe pregătirile pentru semnarea contractelor de alianță. După semnare, proiectul va intra în faza de planificare detaliată, care include finalizarea programelor de construcție, achiziționarea de materiale și perfecționarea specificațiilor tehnice. Construcția activă va începe odată ce toate lucrările pregătitoare vor fi finalizate și aprobate de toate părțile interesate.
În conformitate cu reglementările privind achizițiile publice, există o perioadă de 10 zile pentru eventualele contestații, urmată de o perioadă de așteptare de 14 zile.
Strategia de achiziții a alianței, pregătirea și execuția au fost consiliate de BrainTeam OÜ, cea mai importantă firmă de consultanță în achiziții din Estonia, în colaborare cu Vison Oy din Finlanda.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole