Rail Baltic Estonia a atribuit asocierii Verston și Järelpinge Inseneribüroo un contract în valoare de 70,8 milioane de euro pentru construcția tronsonului feroviar Soodevahe – Kangru situat într-o municipalitate rurală Parish din nordul Estoniei.
Proiectul acoperă un tronson de 9,2 km care trece parțial printr-un șanț de până la 10 metri sub nivelul solului.
Tronsonul feroviar Soodevahe – Kangru are o unicitate aparte din punct de vedere al construcției. Este singura parte a traseului în care trenul va circula într-un șanț pe o lungime totală de 5 kilometri. Șanțul seamănă cu canalul Lasnamäe, cu pereți de calcar natural care se ridică pe ambele părți ale căii ferate. Calea ferată va parcurge un șanț a cărui lățime variază între 55 și 75 de metri, cu cel mai adânc punct la 10 metri de la nivelul solului până la șine.
Pe secțiunea liniei principale, viaductul autostrăzii Tallinn – Tartu a fost deja finalizat. În noiembrie, pe lângă viaductul Põrguvälja, va fi finalizat și un viaduct pentru rețelele tehnice situate în apropiere. Până la sfârșitul anului, vor fi finalizate și podul feroviar peste canalul Vaskjala – Ülemiste și viaductul autostrăzii Rae.
Această secțiune a traseului va include importanta stație Assaku pentru parohia Rae. Parohia intenționează să dezvolte un nod de transport în Assaku, unde, pe lângă tren, vor opri și autobuzele județene. Ca parte a contractului, vor fi construite peroane în șanț, cu suporturi structurale pentru traversări, până la nivelul peroanelor. Partea rămasă a gării va fi construită ulterior, în cadrul unui contract separat, atunci când se vor efectua lucrările la suprastructura căii ferate.
Durata contractului de construcție este de 40 de luni, ceea ce înseamnă că tronsonul feroviar Soodevahe – Kangru al rutei principale trebuie să fie finalizat până în ianuarie 2028. Contractul de construcție este finanțat de Mecanismul pentru interconectarea Europei (CEF) și de bugetul de stat al Estoniei.
Președintele Consiliului de Administrație al Rail Baltic Estonia, Anvar Salomets, a declarat că obiectivul companiei „este de a ajunge la acorduri și de a începe construcția a cel puțin o treime din cei 213 km ai liniei principale Rail Baltica din Estonia în acest an, ceea ce înseamnă contracte pentru 70 km.
Până în prezent, au fost semnate contracte sau este în curs de construcție pentru 65 km din linia principală din Estonia.