spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

Radio Erevan. E adevărat că buștenii se exportă masiv cu trenurile din România?

„E adevărat, dar nu sunt exportați, ci sunt importați, iar transporturile sunt legale, nu ilegale”. Aceasta pare a fi morala ultimelor zile în care fotografii cu trenuri încărcate cu bușteni care ar părăsi România au circulat pe internet. Fotografiile au dus la dispute între politicieni.

Doru Cireașă

Un semnal de alarmă a fost tras zilele trecute de către Marius Bodea, deputat, actual președinte al Comisiei de Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților. Bodea, inițiator al unui proiect de lege ce va interzice exploatarea forestieră pe durata stării de urgență, a difuzat pe internet și comentat un filmuleț Youtube în care un tren plin cu bușteni circulă pe calea ferată. Comentariile au fost că acel tren ar urma să părăsească România pe la Curtici. Potrivit unei publicații ieșene, Bodea ar fi zis inițial că trenul ar fi urmat să părăsească România pe la Nădlac, punct de frontieră rutieră. Ulterior, deputatul ar fi înlocuit Nădlac cu Curtici, scrie publicația ieșeană.

Filmulețul a fost un pretext pentru deputatul Bodea să îl atace pe ministrul Mediului, Costel Alexe, și el ieșean.

“Ce așteptări să mai avem de la acest ministru, în al cărui județ de domiciliu se rad păduri seculare (Bârnova-Repedea, Dobrovăț), iar dânsul ne vorbește de «regenerare»? Ce așteptări să mai avem de la acest ministru, în al cărui oraș de domiciliu poluarea ne otrăvește la propriu, dar nu a vorbit niciodată despre asta, pentru propriile calcule politice? Ce credibilitate mai poate prezenta acest ministru, în al cărui oraș de domiciliu spațiile verzi sunt distruse de samsarii imobiliari, dar nu a avut curajul să vorbească despre asta niciodată?

Plămânii verzi ai României sunt atacați sistematic de mafia lemnului, iar ministrul mediului și PĂDURILOR caută argumente și explicații “tehnice”, în loc să ia măsuri radicale, în vremuri radicale”, a scris Bodea pe Facebook.

Ministrul Mediului: Sunt bușteni importați

Informațiile au fost imediat însoțite de precizări ale ministrului Mediului. Trenul ar fi intrat în România, nu părăsea țara și este vorba de import legal de lemn, nu de export, a scris recent ministrul Mediului, Costel Alexe, pe Facebook.

„Sunt un om de bună credință și rămân consecvent principiilor asumate la preluarea mandatului: transparență și deschidere în activitatea ministerială. Inspectorii Gărzilor Forestiere desfășoară regulat controale pentru a verifica actele de proveniență și avizele de însoțire a mărfurilor transportate pe drumurile publice sau pe calea ferată.

Având în vedere libera circulație a mărfurilor în spațiul intra comunitar, operatorii economici ce își desfășoară activitatea în țara noastră folosesc materie primă atât din producția autohtonă, dar și din importuri, cele mai multe având proveniență: Slovacia, Cehia sau Germania.

Dat fiind faptul că în ultima perioadă au apărut în spațiul public numeroase materiale foto/video cu garnituri de tren ce sunt prezentate ca fiind ”100%” buștean românesc ce merge la export, inspectorii Gărzii Forestiere Brașov au întreprins un control în Gara Sfântul Gheorghe, iar la verificarea actelor de însoțire a mărfii s-a constatat o garnitură de 44 vagoane ce transporta legal peste 1.500 de metri cubi, masă lemnoasă din Cehia cu destinația Covasna.

Totodată, controlul a evidențiat că doar în ultima săptămână au mai fost încă trei transporturi similare de import de masă lemnoasă pe ruta Curtici-Sfântul Gheorghe”, a scris ministrul.

Ultimele Articole