Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a prezentat miercuri cum se desfășoară lucrările Quick Wins între Chiajna și Grădinari, pe Magistrala 100.
Lucrările de reparații punctuale – de tip Quick Wins – pentru Creșterea vitezei de circulație la 120 km/oră pe loturile 4,5,6 și 7, de pe intervalul Chiajna-Grădinari (firul I), înregistrează la ora actuală un stadiu de execuție de 40% – 50%, șantierele pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe primii 10 km de cale ferată fiind deschise în luna august. De asemenea, din 23 octombrie au fost deschise șantierele și pe trei loturi aferente intervalului Vadu Lat-Zăvestreni, pentru lucrări la suprastructura căii pe Firul I, pe o lungime de 6,3 km (loturile 14,15 și 16), a anunțat compania de infrastructură printr-o postare pe pagina sa oficială de Facebook.
Lucrările Quick Wins între Chiajna și Grădinari afectează circulația trenurilor de călători
Trenurile de călători circulă doar pe firul II (din ambele din ambele sensuri) și cu restricție de viteză de 50 km/oră în zona șantierelor de lucrări, deschise pe Firul I între Chiajna-Grădinari și Vadu Lat.
Stadiul șantierelor este următorul:
Chiajna-Grădinari, Firul I
Lot 4 km 11+000 – 13+500 – stadiul de execuție 40%
Lot 5 km 13+500 – 16+000 – stadiul de execuție 40%
Lot 6 km 18+500 – 21+000 – stadiul de execuție 50%
Lot 7 km 21+000 – 23+500 – stadiul de execuție 50%
Vadu Lat-Zăvestreni, Firul I
Lot 14 km 35+700 – km 37+700
Lot 15 km 37+700 – km 40+300
Lot 16 km 40+300 – km 42+000.
În pregătire este organizarea de șantiere, cu achiziție, aprovizionare și depozitare materiale – șină/schimbatoare de cale, pe ultimele opt loturi.
Lucrări tip Quick Wins ale SRCF București însumează 15 contracte, cu o valoare totală de 286.883.327,85 lei, fără TVA, pentru o lungime totală de 66,51 km pe linia CF București-Craiova. Constructorii sunt: Strabag SRL (loturile 4,5,6,7) și Yapi Merkezi Inșaat ve Sanayi A.Ș (loturile 1,3,8,9,10,11,12,13,14,15,16).
CITEȘTE și Asociere dubioasă pe contract de sute de milioane de lei din fonduri europene
Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări punctuale de reparații pentru eliminarea restricţiilor de viteză, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate între pozițiile kilometrice aferente fiecărui lot.