PSD acuză Guvernul că a subfinanțat proiectele de cale ferată. ”Un act iresponsabil de vendetă politică”

8 ianuarie 2020

PSD acuză Guvernul PNL că a tăiat fonduri de la infrastructura feroviară și rutieră, în funcție de culoarea politică a inițiatorilor proiectelor.

PSD acuză Guvernul Retrospectiva feroviară 2019

”Partidul Social Democrat condamnă maniera Guvernului PNL de a aloca fondurile pentru infrastructură, după culoarea politică a celor care au inițiat sau au dezvoltat proiectele. Este un act iresponsabil de vendetă politică și un atentat la interesele naționale și ale comunităților ce ar beneficia de respectivele proiecte”, se arată într-un comunicat de presă al PSD dat publicității miercuri.

PSD acuză Guvernul că subfinanțează calea ferată București-Giurgiu

Fostul partid de guvernământ susține că printre lucrările de infrastructură care au suferit cele mai drastice tăieri de fonduri se numără: Podul peste Dunăre de la Brăila, unde s-au alocat pentru 2020 mai puțin de 20% din sumele folosite în anul precedent; Centura municipiului Bacău, respectiv primul segment din Autostrada Moldovei, care a primit pentru 2020 doar un sfert din sumele alocate în 2019; Autostrada Sebeș – Turda, unde Guvernul PNL a prevăzut pentru acest an doar 30% din fondurile utilizate în 2019; Drumul Expres Craiova – Pitești, unde actualul guvern a alocat doar 97 milioane de lei, în condițiile în care costurile totale de execuție sunt de 2 miliarde de lei.

Alte proiecte ce vor fi blocate ca urmare a subfinanțării sunt centurile de la municipiile Timișoara, Satu Mare, Rădăuți, Autostrada Râșnov – Cristian, Autostrada Timișoara – Moravița și modernizarea liniilor de cale ferată București – Giurgiu, Cluj Napoca – Oradea, Mogoșoaia-Balotești, acuză PSD.

Pe calea ferată București-Giurgiu nu se mai circulă din 2005, când s-a prăbușit podul de la Grădiștea, peste râul Argeș. Tronsonul Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor este neelectrificat. În fine, pe Mogoșoaia-Balotești se lucrează la dublarea căii ferate.