Un prototip la scară reală al noului tren de metrou pentru linia de metrou Western Sydney Airport a fost prezentat, oferind o previzualizare a modului în care va arăta în viitor călătoria către al doilea aeroport din Sydney.
Asamblat într-un atelier din vestul orașului Sydney, prototipul reproduce fidel proiectul final în ceea ce privește dimensiunea, forma și caracteristicile. Macheta în mărime naturală reprezintă un pas esențial în rafinarea proiectului, permițând părților interesate să evalueze utilitatea, accesibilitatea și caracteristicile de siguranță ale trenului.
Viitorii pasageri au fost invitați să testeze prototipul și să ofere feedback cu privire la elemente precum designul scaunului, amplasarea mânerelor, ușurința la îmbarcare și confortul general. Autoritățile de transport și producătorii folosesc macheta pentru a evalua aspectele critice ale trenului, inclusiv iluminatul, sistemele de urgență și afișajele de informații pentru pasageri.
Inginerii și proiectanții au utilizat, de asemenea, prototipul pentru a valida aspectul, materialele și ergonomia, asigurându-se că trenurile îndeplinesc toate specificațiile înainte de începerea producției. Feedback-ul obținut în urma acestor evaluări a ghidat ajustările finale ale designului celor 12 trenuri noi, care urmează să intre în producție la sfârșitul acestei luni.
Designul scaunelor trenurilor a fost finalizat și va include o lucrare comandată special de echipa de creație BBR din Western Sydney, condusă de artista Leanne Redpath din Dharug, cu contribuții din partea Tinei Barahanos și Alexandra Byrne.
Opera de artă, intitulată Ngurra Baduwa, reflectă patrimoniul cultural și natural al Câmpiei Cumberland, unde va funcționa linia de metrou de 23 de kilometri. Scaunele generale vor prezenta modele albastre și gri inspirate de cerul nopții, în timp ce scaunele prioritare galbene vor înfățișa scene de zi cu ochiuri de apă și câmpuri de wattle.
Aproximativ 2.300 de metri pătrați de țesătură vor fi utilizați pentru tapițarea tuturor scaunelor din cele 12 trenuri.
Noile trenuri vor fi complet accesibile și proiectate pentru confortul pasagerilor. Caracteristicile includ:
- afișaje cu informații în timp real despre zboruri conectate direct la aeroport;
- opțiuni multiple de ocupare a locurilor, inclusiv scaune orientate în față și în spate pentru grupuri și scaune longitudinale tradiționale de metrou;
- culoare largi pentru o deplasare mai ușoară, în special pentru pasagerii cu bagaje;
- spații desemnate pentru scaune cu rotile și biciclete;
- bucle auditive în toate vagoanele.
Fiecare tren va găzdui până la 645 de pasageri, susținând până la 7.740 de pasageri pe oră în fiecare direcție între St Marys, Bradfield și Aeroportul Internațional Western Sydney (Nancy-Bird Walton).
„Niciun detaliu nu a fost neglijat pentru a asigura o experiență de clasă mondială pentru pasagerii care călătoresc către și de la Aeroportul Western Sydney. Designul unic al tapițeriei reflectă atât patrimoniul aborigen, cât și arta contemporană, întâmpinând vizitatorii internaționali cu un sentiment al locului”, a declarat viceprim-ministrul și ministrul pentru Western Sydney, Prue Car.
„Fiecare tren va fi complet accesibil, cu aer condiționat și proiectat pentru o călătorie confortabilă. Această linie de metrou va transforma modul în care oamenii călătoresc către noul aeroport din Sydney”, a adăugat ministrul Transporturilor, Jo Haylen.
Linia de metrou Western Sydney Airport este programată să fie deschisă lângă aeroport, cu 12 trenuri noi gata să deservească regiunea în creștere.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com