spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

Protocol pentru un tren metropolitan la Iași

Consiliul Județean Iași a aprobat miercuri un protocol între Primăria Municipiului Iași și CFR pentru înființarea unui tren metropolitan la Iași.

Plenul Consiliului Județean (CJ) Iași a aprobat miercuri încheierea unui protocol cu Primăria Iași, CFR și Asociația de Transport metropolitan, acord prin intermediul căruia vor fi puse bazele înființării trenului metropolitan la Iași, potrivit apix.ro, preluat de clubferoviar.ro.

Principalele responsabilități în cadrul protocolului le va avea Primăria (Consiliul Local va aproba protocolul săptămâna viitoare), dar CJ s-a angajat să susțină, inclusiv financiar, acțiunile municipalității.

 



 

Pașii care trebuie îndepliniți pentru înființarea trenului metropolitan:

  • elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate
  • elaborarea documentației necesare obținerii avizului de mediu
  • elaborarea documentațiilor pentru exproprierea terenurilor (dacă este cazul)
  • elaborarea documentației tehnico-economice
  • înaintarea studiilor și a documentațiilor care fac obiectul acordului în vederea obținerii avizului comisiei tehnico-economice a CFR SA
  • identificarea unei soluții de finanțare pentru realizarea obiectivului de investiții „Tren Metropolitan Iași”
  • acordarea sprijinului necesar în vederea îndeplinirii de către CFR a responsabilităților asumate prin prezentul protocol

CFR Călători, în calitate de operator național de transport feroviar de interes strategic, poate lua în considerare operarea în zona metropolitană Iași, în condițiile unor contracte distincte, în conformitate cu legislația națională și internațională, și asigurarea compensației necesare pentru realizarea echilibrului financiar al operării”, se arată într-o adresă a CFR către autoritățile locale.

Cea mai fezabilă linie de tren metropolitan este ruta Podu Iloaiei – Iași – Dumbrava (Ciurea), pe o distanță de 35 km. Așa cum s-a arătat într-un studiu de soluții comandat de Primăria Iași, întocmit anul trecut, această linie poate fi operată pe actuala infrastructură a CFR, cu unele adaptări ce țin de partea de electrificare, creșterea vitezei de deplasare și construirea sau reabilitarea de stații, informează Apix.ro.

Ultimele Articole