duminică, februarie 23, 2025
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Protestul ceferiștilor la Guvern și la prefecturile din țară

După ce marți a avut loc o primă manifestație în fața Ministerului Transporturilor, miercuri, 17 februarie, s-a desfășurat protestul ceferiștilor la Guvern și la prefecturile din țară. Piața Victoriei din Capitală a fost cuprinsă de sunetul vuvuzelelor și de cel al scandărilor salariaților din companiile feroviare de stat.

Adrian Bărbulescu

În sunet de vuvuzele și cu pancarte prin care cereau stoparea distrugerii căii ferate și intrarea în vigoare a Statutului personalului feroviar, câteva zeci de membri ai Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL s-au adunat în Piața Victoriei din București, ”la girafă”, vizavi de sediul Guvernului României.

Câteva zeci de metri mai încolo se adunaseră deja alți sindicaliști, de la Confederația Națională Sindicală Cartel Alfa, care protestau tot față de măsurile de austeritate anunțate de Executiv. Printre ei se aflau și reprezentanți ai Federației Mecanicilor de Locomotivă, afiliată la confederația amintită, în frunte cu președintele Iulică Măntescu.

Protestul ceferiștilor la Guvern. Sindicaliștii cer investiții în infrastructură și material rulant

”Situaţia din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanţii. Mai mult decât atât, agravarea situaţiei economice şi lipsa unei asumări concrete în ceea ce priveşte luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat al industriei feroviare dovedesc că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activităţii la calea ferată”, susțin sindicaliștii de la Mișcare-Comercial și Elcatel.

Concret, nemulțumirile sindicaliștilor sunt: lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, lipsa investiţiilor în materialul rulant, falimentarea CFR Marfă și amânarea aplicării Statutului personalului feroviar.” An de an, ceferiştilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activităţii si că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european. Din păcate, nu s-a întâmplat nimic concret. Aşa se face că astăzi trenuri vechi de peste 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 de km pe oră în traficul de pasageri şi 17 km pe oră în traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară înregistrându-se nu mai puţin de 500 de restricţii de viteză!!!”, se menționează în comunicatul dat publicității de FNSMCV înainte de protest.

Semnal dat guvernanților în Anul European al Căilor Ferate

Liderii sindicali susțin că în Anul European al Căilor Ferate, România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administraţiile căilor ferate europene.

Deşi toată lumea recunoaşte subfinanţarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani şi ani la rând, cerându-se în schimb performanţă economică. ”Mai mult, suntem ameninţaţi cu disponibilizări de personal, deşi deficitele de oameni sunt uriaşe şi nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată. Reforma de la calea ferată înseamnă asumarea unui plan multianual de investiţii, responsabilitate politică şi managerială, viziune şi determinare, nicidecum abordări contabiliceşti meschine şi singulare la nivel european în ceea ce priveşte forma şi conţinul acestora. În condiţiile în care în toate ţările europene se investeşte cu încredere în calea ferată, iar în România acest sector economic este pus şi astăzi, în secolul XXI, între paranteze, având în vedere că noi, ceferiştii, suntem din nou ignoraţi şi sacrificaţi în baza unor abordări şi decizii cel puţin discutabile şi cinice din punct de vedere social şi ţinând seama că noul Guvern şi-a formulat deja abordarea generală şi specifică faţă de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de miercuri, 17 februarie 2021, ca un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public”, mai spun sindicaliștii.

Acțiuni de protest la mai multe prefecturi din țară

În paralel cu protestul ceferiștilor la Guvern, cele două organizaţii sindicale reprezentative din industria feroviară, care reprezintă peste 30.000 de angajaţi, au pichetat simultan, tot miercuri la prânz, şi sediile Prefecturilor din Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, laşi, Galaţi şi Constanţa.

În orașele amintite, ceferiștii care au participat la proteste și-au expus aceleași nemulțumiri și au cerut o mai mare implicare a guvernanților în susținerea și dezvoltarea căii ferate. În imaginile alăturate – protestul de la Craiova.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole