miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

ProRail ajunge la un acord final cu sindicatele

Operatorul olandez de rețele feroviare ProRail și sindicatele CNV, FNV și VHS au semnat un nou contract colectiv de muncă. Acest lucru s-a întâmplat după ce membrii sindicatelor au fost de acord în majoritate cu rezultatul obținut al negocierilor. Negocierile privind contractul colectiv de muncă, care au început în primăvara acestui an, au fost acum încheiate definitiv.

John Voppen, CEO la ProRail, spune că acesta este acum un contract colectiv de muncă bun: „Sunt mulțumit de acordul la care s-a ajuns. Ne-am dorit un contract colectiv de muncă pentru toți angajații ProRail și acesta este: cu aceste acorduri realizăm un contract colectiv de muncă îmbunătățit pentru toți angajații ProRail, cu o atenție sporită pentru veniturile mici și medii. Acordul este responsabil din punct de vedere social și oferă îmbunătățiri considerabile.”
„Am convenit cu FNV, CNV și VHS să lăsăm în urmă discuția despre recuperarea puterii de cumpărare din ultimii ani și să lucrăm împreună pentru a crește încrederea și a îmbunătăți relațiile de muncă. Acest acord va aduce pace și claritate organizației pentru o lungă perioadă de timp.”

Contractul colectiv de muncă

Pentru noul contract colectiv de muncă, rezultatul negocierilor din 1 iulie (și, prin urmare, nu oferta finală a ProRail din octombrie) a fost punctul de plecare. În plus față de creșterea salarială de 4,2% convenită anterior, cu o bază de 260 de euro brut de la 1 iulie 2024, vor fi adăugate două creșteri suplimentare. În plus, toată lumea va primi o plată unică de 800 de euro.

Indemnizația pentru ore neregulate va fi majorată în trepte cu 5% de la 1 iulie 2024, cu 1,1% în martie 2025 și cu 1,2% în septembrie 2025. Alte indemnizații (cheltuieli de călătorie, concediu parental plătit) au fost, de asemenea, îmbunătățite. În plus, au fost încheiate acorduri privind, printre altele, rambursarea costurilor de studii, un sistem de închiriere a bicicletelor și condiții de muncă incluzive (inclusiv posibilitatea de a schimba zilele de sărbătoare legală).

ProRail și sindicatele sunt în discuții cu privire la un nou contract colectiv de muncă din aprilie 2024. Cel actual a expirat la 1 iulie anul acesta. Din păcate, rezultatul obținut la acel moment nu a condus la un acord. În octombrie, ProRail a făcut o ofertă finală, care a fost urmată de un ultimatum din partea FNV. ProRail a decis să nu îl accepte, iar mai multe greve au afectat traficul feroviar în Țările de Jos.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole