Banca Europeană de Investiții (BEI) evaluează achiziția de trenuri de metrou DT6 de către Hamburger Hochbahn, cu o propunere de finanțare de 173 de milioane de euro din totalul costurilor eligibile de 486 de milioane de euro.
Finanțarea BEI acoperă achiziționarea a 41 de trenuri DT6-F pentru reînnoirea materialului rulant pe liniile existente ale rețelei de metrou din Hamburg. Producția noii generații de trenuri de metrou DT6 va avea loc la uzina Alstom din Salzgitter, Germania, și este programată să înceapă în 2026, cu livrarea primelor vehicule planificată pentru începutul anului 2028. Începerea operării pentru pasageri pe prima secțiune a noii linii U5 este programată pentru 2029.
În iulie 2024, Alstom și Hamburger Hochbahn au semnat un acord-cadru pentru livrarea a 374 de trenuri de metrou cu funcționare completă și semiautomată. Acordul are o valoare totală de 2,8 miliarde de euro, cu o primă comandă de 48 de trenuri de metrou în valoare de 670 de milioane de euro. Acest contract include, de asemenea, livrarea de echipamente CBTC pentru prima secțiune a liniei U5, inclusiv cinci din cele 23 de noi stații de metrou.
În plus, în cadrul acordului, Alstom va echipa și noua linie de metrou U5, lungă de 25 km și complet automatizată, cu sistemul inovator CBTC centrat pe tren Urbalis.
Acordul-cadru include 254 de trenuri de metrou semiautomate și 120 complet automatizate (GoA4), toate compuse din patru vagoane. Trenurile de metrou se remarcă prin capacitatea ridicată, siguranța și confortul pasagerilor, datorită designului interior modern, ghidării digitale a pasagerilor și conexiunilor de încărcare USB. Trenurile complet automatizate urmează să fie utilizate pe linia U5, care este în prezent în construcție. Trenurile semiautomate vor înlocui treptat vehiculele DT4 actuale și vor circula semiautomat pe anumite părți ale rețelei existente.
Achiziționarea noii flote de metrou DT6 va contribui la îmbunătățirea competitivității și atractivității transportului public în orașul-stat Hamburg, reducând astfel dependența de mașinile personale și impactul negativ al transportului asupra mediului local, precum și la îmbunătățirea siguranței rutiere. Prin creșterea ponderii transportului public cu mai multe trenuri de metrou și înlocuirea trenurilor vechi, proiectul va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES), la îmbunătățirea nivelului calității aerului, la reducerea poluării fonice și la îmbunătățirea eficienței energetice.
Linia de metrou U5 va fi complet echipată cu soluția de semnalizare Urbalis de ultimă generație pentru operarea fără șofer. Acest lucru va crește punctualitatea, frecvența și eficiența energetică. Odată ce toate cele 23 de stații vor fi finalizate, linia U5 va putea funcționa la intervale de 90 de secunde. Acest lucru va permite ca aproximativ 270 000 de pasageri să fie transportați rapid și în siguranță pe U5 în fiecare zi.