spot_img
joi, ianuarie 20, 2022
spot_img

VIDEO Promisiunile Gabrielei Firea pentru corporatiști: linie nouă de tramvai și pasaj peste calea ferată

Primarul general în funcție, Gabriela Firea, care candidează duminică pentru un al doilea mandat, a avut joi la prânz o intervenție live pe Facebook în care a încercat să-i momească pe bucureșteni, inclusiv pe corporatiștii din Pipera, să o voteze. Promisiunile Gabrielei Firea includ modernizarea Bulevardului Dimitrie Pompeiu, inclusiv a liniei de tramvai, și construcția unui pasaj peste calea ferată, la Petricani. În cadrul intervenției, ea a încurcat numele a două artere importante din București.

Adrian Bărbulescu

Promisiunile Gabrielei Firea

Cu trei zile înainte de alegerile locale de pe 27 septembrie, Gabriela Firea a prezentat proiectele de infrastructură realizate în București în timpul mandatului său. Niciunul nu a fost însă început sub actuala administrație, ci sub precedenta, condusă de Sorin Oprescu. ”Era normal să finalizăm ce am găsit acum patru ani, nu mai mult de 8-10% la fiecare proiect, și acum să trecem la etapa următoare”, a explicat primarul general în funcție.

În patru ani, nu a fost modernizat niciun kilometru de linie de tramvai

Tot discursul său a fost axat pe fluidizarea traficului și pe reducerea poluării, cu toate că majoritatea proiectelor sunt pur rutiere și doar puține dintre ele includ și transport pe șină, adică linie de tramvai. De altfel, Club Feroviar a arătat, într-o analiză publicată anul trecut, că în trei ani de mandat (cât erau atunci) Primăria Municipiului București, condusă de Gabriela Firea, nu a finalizat modernizarea niciunui kilometru de linie tramvai. Situația este aceeași și în momentul de față. Analiza detaliată o găsiți AICI.

”Suntem patru milioane de oameni care muncim și batem Capitala de la un capăt la altul. Asta înseamnă și aglomerație în trafic. Orașul nu a fost niciodată gândit pentru aproape două milioane de mașini, câte sunt înregistrate în București și în zona metropolitană. Drumurile trebuie lărgite, avem nevoie de poduri și pasaje pentru a ne putea duce mai rapid copiii la școală sau pentru a ne vizita rudele din celălalt colț de oraș. Vă prezint acum proiectele de infrastructură începute în fiecare zonă a Bucureștiului, dar și planuri concrete pentru anii următori. Știm de unde plecăm, dar știm foarte bine și unde vrem să ajungem”, a spus edilul.

Primarul general și-a început intervenția prin a aminti că a fost dat în funcțiune Pasajul Ciurel, despre care a amintit că este vorba doar de prima etapă a unui proiect. În ultimele zile, pasajul care supratraversează râul Dâmbovița și linia tramvaiului 41 a fost extrem de aglomerat, iar șoferii s-au plâns că ambuteiajele sunt mai mari ca înainte.

Promisiunile Gabrielei Firea pentru nordul Bucureștiului

Apoi, a trecut la zona de nord a Bucureștiului, despre care a spus că ”este foarte aglomerată și orice lucrare de infrastructură este binevenită”. Ea a spus că Municipalitatea are deja pregătite proiectele pentru construcția pasajelor de la Petricani și Andronache, peste Magistrala de cale ferată 800 București-Constanța.

Edilul a amintit faptul că trecerea la nivel de la Petricani este foarte aglomerată, mai ales dimineața și după amiaza. Sunt de notorietate ieșirile Gabrielei Firea din ultimii ani, prin care a cerut CFR SA să reducă numărul de trenuri care trec pe acolo.

Acum, primarul general a spus că într-o primă fază va fi construit pasajul Petricani, apoi cel de la Andronache. ”Nu pot fi construite în paralel, în același timp, cele două pasaje. Cele două pasaje vor ajuta la fluidizarea traficului și, implicit, la reducerea poluării”, a explicat ea.

O altă promisiune adresată corporatiștilor care lucrează în clădirile de birouri din Pipera este aceea a modernizării Bulevardului Dimitrie Pompeiu, inclusiv a liniilor de tramvai, așa cum s-a putut vedea în planșele prezentate. Nu este însă pentru prima oară când un primar al Bucureștiului promite modernizarea acestei artere.

De această dată, primarul general a dat asigurări că a fost semnat deja contractul de construcție cu Trustul de Clădiri Metropolitane și că lucrările vor începe în perioada următoare.

Promisiunile Gabrielei Firea pentru Prelungirea Ghencea

Un alt proiect menționat de Gabriela Firea este supralărgirea Bulevardului Prelungirea Ghencea, care include și o linie de tramvai, unde a dat asigurări că se înregistrează progrese și că se lucrează.

”Au fost relocate și modernizate rețelele de utilități”, a spus ea, precizând că se circulă deja pe o porțiune nouă de drum. Presa și locuitorii din zonă au semnalat în ultima perioadă că lucrările se desfășoară în ritm de melc.

Primarul general a încurcat numele a două artere

La capitolul realizări, Gabriela Firea a inclus și Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu din sud-estul Capitalei, care face parte din traseul viitoarei linii de tramvai Berceni-Pipera, la care a fost finalizată prima etapă, și anume podul peste Dâmbovița. Aici, lucrările erau aproape gata în urmă cu patru ani, însă fosta conducere a Primăriei Capitalei nu luase în calcul faptul că trebuie relocate niște cabluri de înaltă tensiune ale Transelectrica.

Primarul general a menționat că acum se va trece la a doua etapă, și anume supralărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Hațeganu, ”între pasaj și Calea Vitan”. Ea a încurcat arterele, fiind vorba de fapt despre Șoseaua Vitan Bârzești, nu de Calea Vitan.

Pasajul Doamna Ghica a rămas fără linie de tramvai

În schimb, edilul nu a amintit nimic despre Pasajul Doamna Ghica, aflat în construcție. Și el trebuia să facă parte din traseul tramvaiului Berceni-Pipera, însă nu a mai fost lăsat spațiu pe zona mediană pentru linii, ceea ce a provocat vii proteste din partea organizațiilor non-guvernamentale care susțin transportul ecologic. Nu a pomenit nimic nici despre bucla de întoarcere a tramvaielor din Pantelimon, de la Granitul, care trebuia să fie gata din 2014.

În schimb, Gabriela Firea a prezentat succint mai multe proiecte rutiere, cum ar fi Nodul Avionului, Străpungerea Drumul Săbăreni-Șoseaua de Centură sau lărgirea Șoselei București-Măgurele.

Ultimele Articole