Grupul Grampet: proiectul Rail-2-Sea va spori atractivitatea portului Constanța

17 octombrie 2020

Proiectul Rail-2-Sea este de foarte bun augur și va spori atractivitatea Portului Constanța pentru țările CEE, consideră oficialii Grupului Grampet – Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est.

proiectul Rail-2-Sea Trenul Solidarităţii Româneşti Gruia Stoica despre coronavirus

”În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare la nivel global, vorbim deja despre noi paliere de transport, cel mai notabil și cu potențial enorm pentru România fiind proiectul Rail-2-Sea, anunțat recent de Excelența Sa Adrian Zuckerman, Ambasadorul Statelor Unite la București”, spune Gruia Stoica, președintele Grupului Grampet.

Oficialii Grupului Grampet consideră că modernizarea infrastructurii feroviare și rutiere ce conectează porturile Gdansk și Constanța și, implicit, frontierele de sud ale României, va conduce la crearea unui nou culoar de tranzit pentru mărfurile din Scandinavia ce au ca destinație sudul Europei/Turcia, respectiv Orientul Mijlociu. ”Un alt aspect deloc de neglijat este faptul că această modernizare va crește atractivitatea portului Constanța față de porturile de la Marea Nordului, respectiv Adriatica pentru clienții din Ungaria, Slovacia, Austria, Cehia și sudul Poloniei”, adaugă Sorin Chinde, vicepreședintele Departamentului de Transport la nivel de grup.

În contextul epidemiologic și economic actual, operatorul revine treptat la nivelul operațional anterior pandemiei și își aliniază strategia la schimbările care au intervenit în ultimele luni. ”Primele șase luni ale anului au însemnat pentru divizia de transport de marfă o scădere de 12% a volumului de activitate și, implicit, o scădere similară a cifrei de afaceri față de anul 2019. Traficul s-a ameliorat ușor în trimestrul al treilea, cu o scădere notabilă însă pe unul dintre cele mai importante segmente de marfă, respectiv cel al cerealelor. Estimările noastre privind volumele de transport și cifra de afaceri pentru 2021 sunt similare cu cele din acest an. Putem spune că industria de profil și acea parte a economiei care folosește transportul feroviar s-au învățat să trăiască cu acest virus”, a explicat Sorin Chinde.

În același timp însă, strategia de consolidare la nivel european este întârziată de restricțiile de călătorie impuse în această perioadă.

„Chiar și după opt luni de pandemie, analizele noastre interne confirmă că decizia de extindere în alte țări din Europa, respectiv Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda, este în continuare bine fundamentată, iar acest lucru ne dă încredere să continuăm”, a conchis Gruia Stoica.

Proiectul Rail-2-Sea, susținut de Statele Unite

Ambasadorul SUA la București, Adrian Zuckerman, a anunțat pe 10 octombrie că un uriaș proiect de infrastructură ar putea începe în curând în România: o autostradă și o linie de cale ferată Constanța-Gdansk.

”Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”, a declarat Adrian Zuckerman, vineri, la Washington, în alocuțiunea rostită cu ocazia semnării Acordului interguvernamental dintre România și Statele Unite, care a avut loc la Departamentul Energiei.

”România, împreună cu Polonia, reprezintă aliați esențiali în apărarea Flancului Estic al Europei împotriva agresiunii Rusiei”, a subliniat ambasadorul Zuckerman.