vineri, aprilie 25, 2025

Proiectul liniei 3 a metroului din Panama obține o finanțare de 1 miliard de dolari

Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA) și guvernul din Panama au semnat un acord de împrumut pentru dezvoltarea liniei 3 de metrou Panama în partea de vest a orașului.
159,5 miliarde yeni (1 miliard de dolari SUA) este valoarea totală a împrumutului AOD, cu o perioadă de rambursare de 20 de ani și o perioadă de grație de 6 ani.
Ministrul economiei și finanțelor, Felipe Chapman, și reprezentantul rezident al JICA în Panama, Shohei Tada, au oficializat acordul în cadrul unei ceremonii desfășurate în provincia Panama West.
Valoarea totală a proiectului este de 2,5 miliarde de dolari americani și acoperă construcția unei linii de 24,5 km cu 14 stații care leagă orașul Panama de provincia vestică Arraijan, traversând Canalul Panama. Proiectul este implementat în trei faze și include o linie formată dintr-un amestec de secțiuni supraînălțate și tuneluri.
Linia va conecta stația Albrook de pe linia 1 la Ciudad del Futuro din districtul Arraiján al provinciei Panamá Oeste, incluzând o secțiune subterană de 6 km sub Canalul Panama, la adâncimi de până la 64 de metri.
Secțiunea supraetajată începe la stația Panama Pacifico și se întinde pe 18,5 km din districtul Arraiján până la Ciudad del Futuro, în prima sa fază, și este finalizată în proporție de 75%.
Toate stațiile de pe linia 3 sunt în construcție, cu un progres de la 58% la 85%. În plus, au fost montate peste 95% din grinzile viaductului, cu o înălțime maximă de 31,6 metri. În plus, pe secțiunea supraînălțată dintre Patios y Talleres și stația Vista Alegre, se poate vedea vehiculul auxiliar portocaliu utilizat pentru instalarea echipamentelor electromecanice pe grinzile de rulare.
În 2016, guvernele din Panama și Japonia au semnat un acord de finanțare în valoare de 2,6 miliarde de dolari pentru construcția acestei noi linii de metrou, iar în 2023 JICA și orașul Panama au semnat un acord de finanțare în valoare de 697 de milioane de dolari pentru a doua fază a proiectului.
În octombrie 2020, consorțiul HPH, format din Hyundai Engineering & Construction, Posco și Hyundai Engineering, a fost selectat ca antreprenor principal pentru proiect. 2,8 miliarde de dolari americani este valoarea contractului de construcție a liniei, care este cel mai mare proiect de infrastructură din Panama, după Canalul Panama.
Consorțiul a selectat Hitachi și Mitsubishi ca subcontractanți ai proiectului pentru fabricarea, livrarea și punerea în funcțiune a materialului rulant și a sistemelor, inclusiv a sistemelor de alimentare, semnalizare și telecomunicații. Valoarea contractului este de 883 de milioane de dolari americani.
Linia va fi exploatată de 26 de trenuri cu șase vagoane fabricate de Hitachi și Mitsubishi.
Proiectul, implementat de Metro de Panamá, ar trebui să fie finalizat în decembrie 2028, când linia va intra în exploatare comercială, reducând timpul de călătorie de la 90 de minute la 45 de minute. Linia va transporta 20.000 de pasageri pe oră pe sens, trenurile circulând la fiecare patru minute.
În martie 2025, Metro de Panamá a anunțat că construcția tunelului liniei 3, care va asigura legătura între Panama de Vest și centrul orașului, este finalizată în proporție de 15%. Tunelul are o lungime de 4,5 km și un diametru de 13,5 metri, pentru care excavarea progresează cu un ritm de peste 8 metri pe zi.
„Pe parcursul acestei etape, mașina de forat tuneluri Panama s-a confruntat cu provocări geomecanice din cauza terenului. Performanțele TBM-ului variază în funcție de condițiile specifice ale terenului excavat”, spune Metro de Panamá.
Utilizând tehnologie japoneză de înaltă calitate, acesta va fi primul proiect de monorail din America Centrală. Având în vedere că monorailul a demonstrat că funcționează ca un sistem de transport urban sigur și fiabil, construcția liniei 3 de monorail este de așteptat să îmbunătățească transportul în zona metropolitană, reducând în același timp emisiile de gaze cu efect de seră.
Obiectivul liniei 3 a metroului din Panama este de a contribui la îmbunătățirea mobilității urbane și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, îmbunătățind în același timp calitatea vieții pentru 500.000 de locuitori ai provinciei Panamá Oeste, deservind o cerere inițială de 160.000 de utilizatori.
Se preconizează că linia va fi deschisă până la sfârșitul anului 2026, transformând mobilitatea urbană în orașul Panama și în regiunile învecinate.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole