Proiectul Dublin MetroLink, estimat la un cost intre 3 si 4 miliarde euro

Transport Infrastructure Ireland a selectat consortiul format din companiile Jacobs Engineering Group si Idom pentru a oferi consultanta in proiectul ce prevede construirea Dublin MetroLink, o linie de metrou care va traversa de la nord la sud capitala Irlandei.

Colaborand atat cu Transport Infrastructure Ireland cat si cu Autoritatea Nationala pentru Transport, consortiul va analiza si selecta o ruta optima, inclusiv planul de activitate si sprijinul pentru mediu. De asemenea, va elabora si va solicita emiterea unui Ordin Feroviar necesar pentru autorizarea constructiei, ajutand in acelasi timp la dezvoltarea strategiei de constructie si a alegerii constructorului. Jacobs si Idem vor oferi apoi suport tehnic si comercial celor doua autoritati, pe parcursul etapei de constructie a liniei de metrou.

Fiind nevoie de construirea unui tunel extins sub centrul orasului, proiectul MetroLink se va ridica la un cost estimat intre trei si patru miliarde de euro.

In conformitate cu Planul National de Dezvoltare 2018-2027, MetroLink ar oferi „un coridor feroviar transfrontalier de mare capacitate”, care va deservi  15 statii noi si alte 10 statii existente.  Linia va avea o lungime de 26 kilometri, asigurand conexiunea feroviara cu Aeroportul Dublin si centrul orasului. In acelasi timp, va asigura si conexiunea cu linia light rail Luas.

Autoritatea Nationala pentru Transport face precizarea ca noua linie Dublin MetroLink va asigura transportul a pana la 15, 000 pasageri pe ora, pe fiecare directie, in orele de varf, ceea ce ar putea fi mai mult decat o linie light rail sau o ruta de autobuz. „MetroLink va avea o capacitate de 30 de trenuri pe ora in fiecare directie, deci nu exista nicio indoiala ca va spori semnificativ oferta de transport public din Dublin”, a explicat Autoritatea Nationala pentru Transport.

Proiectul autonom de metrou a fost preferat  unei propuneri alternative, venita din partea Cailor Ferate Irlandeze ( Iarnród Eireann) de a construi o conexiune scurta la reteaua feroviara existenta, despre care compania de cale ferata a sustinut ca ar putea conecta aeroportul cu intreaga tara.

Autoritatea Nationala pentru Transport va solicita in 2019 emiterea Ordinului Feroviar necesar. Daca  acest lucru se va intampla in 2020, asa cum este prevazut, constructia Dublin MetroLink ar putea incepe in 2021 urmand a fi finalizata in 2027.