spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

Proiectul Bucharest Airport Train, în impas

Proiectul Bucharest Airport Train, care presupune realizarea unei legături feroviare directă Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă Otopeni, este în impas și nu se știe când va putea fi deblocat.

Lansat anul trecut de fostul ministru al Transporturilor Sorin Bușe, proiectul prevede construcția unei căi ferate noi cu o lungime de 2,3 km care va pleca de la halta Odăile și  va ajunge până la Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Între Gara de Nord şi halta Odăile (17 km), linia există deja şi necesită doar reabilitare. Pe ruta Odăile-Aeroport Otopeni, proiectul propune construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent, lucrări ce vor fi realizate de CFR SA, în regie proprie, şi vor necesita un efort financiar de 88,88 milioane de euro. Odată finalizată investiția, autoritățile promiteau că se va ajunge la aeroport în doar 18 minute.

Însă proiectul s-a blocat din cauza faptului că la cele două licitații organizate de CFR SA pentru întocmirea studiului de fezabilitate nu s-a prezentat nimeni, după cum a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA. El a precizat că se va organiza o a treia licitație, iar dacă este depășită această etapă, nu vor mai fi probleme, pentru că proiectarea o vor face angajații companiei.

Unul dintre motivele pentru care companiile de profil nu s-au arătat interesate de licitația organizată de CFR este valoarea estimată mică a contractului, de aproximativ 200.000 de euro. Realizarea unei legături feroviare directe (tren sau metrou) între Aeroportul Henri Coandă și București a fost una dintre condițiile puse de UEFA pentru a atribui Capitalei României disputarea unor meciuri de la Euro 2020.

Până la construirea tunelului pe sub DN1, CFR SA îmbunătățește, din toamnă, legătura feroviară existentă cu aeroportul. „Din septembrie, cel mai târziu octombrie, se va relua legătura feroviară directă între Gara de Nord și punctul de oprire de la Otopeni și, mai departe, spre Urziceni, în urma finalizării noului pod de la Mogoșoaia, peste DN1A. Astfel, durata călătoriei până la PO Aeroport se va reduce la 23 de minute (față de 48 de minute în prezent – n.red.)”, a declarat Marius Chiper.

 

Și centura feroviară mai are de așteptat

Și alt proiect al CFR care avea ca scop descongestionarea traficului infernal din județul Ilfov și asigurarea unui transport ecologic este deocamdată în impas. Este vorba de proiectul introducerii de trenuri de călători, la intervale regulate, pe centura feroviară a Bucureștiului, pe tronsoanele Gara Progresul-Gara de Nord și Gara de Nord-Pantelimon.

La punctele de oprire urmau să fie amenajate peroane de către CFR SA, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuia să monteze pasarele pietonale, pentru a se putea traversa în siguranţă Șoseaua de Centură. În total, trebuia să fie 30 de kilometri și 16 stații, din care șapte există deja.

Marius Chiper a precizat că proiectul este în impas din cauza autorităților locale din Ilfov, care au cerut ca CFR să refacă PUZ-urile  (Planurile Urbanistice Zonale. Cum CFR SA nu are specialiști în elbaorarea de PUZ, va trebui organizată o licitație în acest sens la nivelul Regionalei București.

 

Abonați-vă la Newsletter, accesând link-ul https://clubferoviar.ro/abonare-newsletter/  sau urmăriți-ne pe pagina de Facebook, https://www.facebook.com/clubferoviar/,  pentru a fi la curent cu cele mai noi stiri si anunțuri de angajare din sectorul feroviar din România.

Ultimele Articole