spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

BREAKING Peste 700 de vagoane în programul de reparații al CFR Călători pe 2020

Peste 700 de vagoane sunt incluse în programul de reparații al CFR Călători pe 2020, astfel încât parcul activ al operatorului feroviar de stat va ajunge la aproape 1.800. Licitațiile vor fi lansate în primele zile ale anului viitor.

Adrian Bărbulescu

programul de reparații al CFR Călători Pierderea CFR Călători pe 2019

O întâlnire a conducerii CFR Călători cu reprezentanții industriei feroviare a avut loc marți la sediul societății, prilej cu care s-a ajuns la concluzia că programul de reparații pentru anul viitor va cuprinde 709 vagoane.

În urma acestor reparații (nu modernizări) parcul activ de vagoane al operatorului feroviar deținut de statul român va ajunge la aproape 1.800 de unități. Astfel, cu acest număr de vagoane CFR Călători va ajunge la parcul optim pentru a elimina aglomerația în perioadele de vârf de trafic, amplificate și de gratuitățile studenților la transportul pe calea ferată.

Programul de reparații al CFR Călători va încărca la maximum industria feroviară

Reprezentanți ai reparatorilor de material rulant prezenți la întâlnirea cu conducerea CFR Călători au declarat pentru Club Feroviar că în urma acestui program toți vor lucra la capacitate maximă în anul 2020. ”Apreciem predictibilitatea CFR Călători în această chestiune, având în vedere că piesele comandate la producătorii internaționali au termene de livrare de minimum patru luni de zile”, au spus aceștia.

Finanțarea acestor reparații de vagoane va fi asigurată din surse proprii ale CFR Călători, iar licitațiile vor fi lansate în sistemul electronic de achiziții publice în primele zile ale anului viitor. Pe lângă aceste reparații, conducerea CFR Călători speră să obțină aprobare din partea Ministerului Transporturilor și pentru un program de modernizări de vagoane.

În cursul acestui an, au fost reparate peste 300 de vagoane ale CFR Călători, iar alte 56 au fost modernizate. Astfel, în momentul de față, parcul activ al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători depășește 1.000 de vagoane.

Situație dezastruoasă la începutul anului 2019

La începutul anului 2019, situația parcului activ de vagoane al CFR Călători era dezastruoasă. Asta pentru că în cursul anului trecut parcul activ de vagoane se diminuase cu 49 de vagoane clasă, de la 723 la 674, la care se adaugă 123 de vagoane speciale, potrivit Raportului de activitate al CFR Călători pe 2018.

Trăgând linie, rezultă că la 1 ianuarie 2019 operatorul feroviar de stat avea un parc activ de vagoane redus de la 846 la 797 (2018 comparativ cu 2017). Un număr de 339 de vagoane a beneficiat de reparații planificate în cursul anului trecut. Și la capitolul tracțiune se constată o scădere, din moment ce în 2018 au fost ”trase pe dreapta” opt automotoarea Siemens Desiro (cunoscute drept ”Săgeata Albastră”) și opt locomotive electrice.

Scăderi pe toată linia în cursul anului trecut

Reducerea drastică a parcului activ de vagoane a avut efecte și asupra numărului de trenuri puse în mișcare pe căile ferate române. Astfel, în 2018, în cadrul obligației de serviciu public, au fost operate zilnic, în medie, 1.082 trenuri, cu 4,7% mai puține față de anul 2017 (1.135).

”Acest fapt a fost determinat de măsurile adoptate în luna martie 2018, de anulare sau de limitare a circulației unui număr de aproximativ 100 de trenuri. Astfel, valoarea inițială planificată pentru mersul de tren 2017/2018 de aprox. 53,1 mil. tren-km a fost diminuată cu aprox 6%, în corelare cu reducerea corespunzătoare, la acea dată, a compensației asigurate de la bugetul de stat, ca plată a serviciilor publice. Măsurile au fost impuse și în contextul diminuării parcului de material rulant”, se mai arată în documentul citat.

Ultimele Articole