spot_img
joi, decembrie 8, 2022
spot_img

Programul de guvernare al PNL. TGV București-Viena și metrou la Otopeni

Programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare prevede TGV București-Viena, centura feroviară a Capitalei și metrou la Otopeni.

Programul de guvernare al PNL sistemul feroviar din Franța

PNL include în programul său de guvernare proiectul unei linii de mare viteză Viena – Budapesta – Bucureşti – Constanţa cu ramura Bucureşti – Sofia, informează Economica.net.

„Restabilirea trilateralei România – Ungaria – Austria la nivelul miniştrilor de transport şi reconfirmarea Declaraţiei comune româno – ungare din 2007 şi a sprijinului austriac pentru stabilirea oportunităţii realizării Proiectului Liniei de mare viteză între Viena – Budapesta – Bucureşti –Constanţa cu ramura Bucureşti – Sofia, ca o prelungire a liniei Paris – Stuttgart – Munchen – Viena  şi pentru promovarea acţiunilor stabilite în Memorandumul din 2008 privind efectuarea studiilor de prefezabilitate şi prezentarea proiectului Comisiei Europene pentru a fi inclus in lista de finanţare pentru exerciţiul financiar 2021-2027”, se arată în programul de guvernare al PNL.

Un alt proiect propus de PNL privind infrastructura feroviară este „participarea la realizarea pe teritoriul României a liniei CF Constanţa – Gdansk în cadrul Proiectului Via Carpatia, proiect prioritar din lista propusă de Forumul de afaceri “Iniţiativa celor trei Mări” de la Bucureşti, anul 2018”.

Programul de guvernare al PNL. Trenuri pe centura feroviară a Capitalei

PNL mai propune în programul său de guvernare analizarea oportunităţii promovării Proiectului “Inelul feroviar al Municipiului Bucureşti”, dezvoltat ca un sector feroviar periurban de tip “pendulă – cadenţat”, care ar putea să fie o alternativă pentru transportul urban sustenabil, nepoluant; acest inel feroviar în zonele periferice ale Capitalei poate descongestiona traficul de călători de tranzit din Bucureşti şi poate fi o soluţie pentru conexiunea metropolei cu localităţile limitrofe”.

În 2008, când era ministru al Transporturilor, actualul președinte al PNL, Ludovic Orban, a făcut o făcut o călătorie cu trenul, însoțit de presă, pe centura feroviară a Bucureștiului. El a demonstrat astfel că inelul feroviar este circulabil și ar putea fi introduse trenuri de călători. Opt ani mai târziu, experimentul a fost reluat de tehnocratul Sorin Bușe, la momentul respectiv ministru al Transporturilor. Totul a rămas însă la nivel de promisiune.

Lista proiectelor de modernizare a căii ferate propusă de PNL mai include: Predeal – Braşov; Braşov -Sighişoara; Bucureşti – Aeroport H. Coandă. Lista gărilor propuse pentru modernizare, din fonduri europene: Timişoara Nord, Ploieşti Vest, Mărăşeşti, Simeria, Ciulniţa, Suceava Nord, Paşcani, Adjud, Târgu Jiu, Satu Mare, Baia Mare, Făurei, Petroşani, Jibou.

Lista lucrărilor de investiţii şi acţiuni obligatorii cu caracter de urgenţă: – Pod Grădiştea (CF Bucureşti – Giurgiu), – Centralizare electronică în staţia CF Videle – Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromagnetică pe secţia Siculeni – Adjud  – Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri, etapizat – Modernizare treceri la nivel cu calea ferată.

Programul de guvernare al PNL în ceea ce privește metroul

În cazul transportului feroviar subteran realizat de Metrorex, PNL spune că dezvoltarea reţelei de metrou trebuie să fie corelată cu cerinţa unui transport integrat solicitat de nevoia de mobilitate atât a pasagerilor din Municipiul Bucureşti, cât şi a celor din judeţele limitrofe.

Programul său de guvernare include accelerarea lucrărilor pe Tronsonul Drumul Taberei – Eroilor al Magistralei 5. De asemenea, prevede urgentarea procedurilor pentru începerea lucrărilor pe Secțiunea Eroilor– Universitate – Piaţa Iancului şi la Magistrala M6 1 Mai-Aeroportul H Coandă.

Ultimele Articole