spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

BREAKING Statul român a câștigat definitiv procesul trenului de Otopeni

După un an de zile prin tribunale, statul român a câștigat definitiv procesul trenului de Otopeni, respingând acțiunea proprietarei unei case din apropierea viaductului de cale ferată. Astfel, primele automotoare diesel către Aeroportul Henri Coandă vor începe să circule, fără probleme, pe 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2020-2021.

Adrian Bărbulescu

 

Statul român a câștigat în fața Roxanei Mărișoiu, printr-o decizie definitivă pronunțată pe 4 noiembrie, a anunțat cotidianul Click. Informația a fost confirmată pentru Club Feroviar de directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea.

”Pe 4 noiembrie, am pierdut. Aștept să apară motivarea instanței”, a declarat Roxana Mărișoiu pentru Click.  Chiar dacă a pierdut procesul, ea anunță că va deschide un altul în cazul exproprierii. Aceasta nu este de acord cu cei 34 de euro/mp oferiți de Ministerul Transporturilor și vrea să fie expropriată la prețul pieței.

”Da, am câștigat definitiv procesul. Curtea de Apel București s-a pronunțat în favoarea statului român”, a declarat Ioan Pintea pentru Club Feroviar.

Procesul trenului de Otopeni, un an prin tribunale

Pe 19 octombrie, Curtea de Apel București amânase judecarea cauzei în procesul în care două persoane fizice și șapte firme cereau anularea Hotărârii de Guvern nr. 558/31.11.2019, prin care se stabileau exproprierile pentru construcția racordului feroviar de la Halta Odăile (linia CF 700 București-Urziceni) la terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă.

Acțiunea în instanță (dosarul 6647/2/2019) a fost înregistrată inițial la data de 22 noiembrie 2019 de nouă reclamanți: Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo BV Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL, Fundaţia Țiriac, Roxana Gabriela Mărişoiu, Mariana Iancu și Comtel Focus SA. Dintre aceștia, cei mai mulți și-au retras între timp plângerile, inclusiv miliardarul Ion Țiriac, căruia CFR SA îi va construi o stație feroviară în dreptul patinoarului său, Telekom Arena. Cea mai vocală contestatară a proiectului rămăsese Roxana Mărișoiu, proprietara unei case din zonă. Viaductul de cale ferată trece pe deasupra zonei din dreptul străzii și a curții acesteia.

În acest dosar, pârâți erau Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. În primă instanță, reclamanta obținuse suspendarea lucrărilor.

Citește AICI mai mult despre sarabanda proceselor.

Ultimele Articole