BREAKING CFR Marfă a pierdut procesul cu Dumitru Anchidin. Revine la conducere la Iași

9 februarie 2021

Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA a pierdut procesul cu Dumitru Anchidin, care va reveni la conducerea Sucursalei Moldova a societății, cu sediul la Iași. Sentința nu este definitivă, dar este executorie. Anchidin a rezolvat între timp și disputa pe care o avea în instanță cu CFR Călători.

Adrian Bărbulescu

procesul cu Dumitru Anchidin insolvența CFR Călători

”Soluția pe scurt: Admite excepția nulității deciziei nr.1754/10.08.2020 de încetare a contractului individual de muncă nr. 701/12.09.2012 și în consecință: Admite, în parte, contestația formulată de contestatorul Anchidin Dumitru în contradictoriu cu intimata Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă – SA. Constată nulitatea deciziei nr.1754/10.08.2020 de încetare a contractului individual de muncă nr. 701/12.09.2012. Obligă intimata la reintegrarea pe funcția deținută anterior emiterii deciziei contestate. Obligă intimata la plata unei despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate și reactualizate și cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul dacă nu ar fi fost concediat, începând cu data de 17.08.2020 și până la data reintegrării efective. Respinge cererea de obligare a intimatei la plata cheltuielilor de judecată ca neîntemeiată”, se arată în Hotarârea  211/2021, pronunțată marți, 9 februarie 2021, de Tribunalul Iași.

CFR Marfă a pierdut procesul cu Dumitru Anchidin. Săptămâna viitoare revine la muncă

Contactat de Club Feroviar, Dumitru Anchidin a declarat că, cel mai probabil, va reveni la muncă în funcția de director al Sucursalei Moldova a CFR Marfă.

”Trebuie să iau certificatul de grefă și apoi să cer punerea în aplicare a deciziei Tribunalului. După toate calculele, săptămâna viitoare voi reveni la muncă la CFR Marfă”, a spus Anchidin, care a precizat că decizia prin care a fost concediat este una ilegală. ”Implementasem la nivelul Sucursalei o serie de măsuri care, dacă ar fi fost aplicate la nivelul întregii societății, CFR Marfă ar fi scăpat de faliment și s-ar fi redresat. Probabil că acest lucru nu a convenit conducerii centrale a societății și se vede unde s-a ajuns acum”, a mai spus Dumitru Anchidin. La data când a fost concediat (fără preaviz legal, după cum spune el), director general al CFR Marfă era Traian Preoteasa, în prezent director general adjunct tehnic al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Dumitru Anchidin a câștigat și disputa cu CFR Călători

Dumitru Anchidin nu a avut câștig de cauză numai cu CFR Marfă, ci și cu CFR Călători. În calitate de patron al companiei Ferotrans TFI Iași, el ceruse în instanță insolvența operatorului feroviar de stat de transport de călători, pentru o datorie de 50.000 de euro.

Suma reprezenta taxa pe valoarea adăugată aferentă livrării unui automotor. ”Eu am avut o datorie la CFR Călători, stabilită prin hotărâre judecătorească. În cele din urmă, am apelat la compensare și am livrat către CFR Călători, prin executor judecătoresc, un automotor. La rândul ei, CFR Călători trebuia să-mi plătească TVA aferentă, în valoare de 248.000 de lei. Din ianuarie (2020 – n.red.) am trimis factura, am făcut și somație, dar m-au tratat cu indiferență. S-au purtat cu mine ca niște interlopi”, declara Dumitru Anchidin pentru Club Feroviar în luna octombrie a anului trecut.

Între timp, și acest litigiu este pe cale să se stingă. ”Mi-au plătit suma pe care mi-o datorau în contul TVA. Acum ei trebuie să se ducă în instanță cu dovada plății și să ceară încetarea procesului. Nu mai am nicio pretenție de la ei”, a mai spus Dumitru Anchidin.

Ferotrans TFI, cifră de afaceri de aproape patru milioane de lei

Societatea ieșeană Ferotrans TFI a avut în 2019 (ultimele date disponibile la Ministerul Finanțelor) o cifră de afaceri netă de 3.996.759 de lei și un profit de 1.579.024.

Tot în bilanțul de la Finanțe apar și datorii totale de 1.319.923 de lei, dar și creanțe de 2.076.742 de lei. Compania, înființată în anul 2009, are ca principal obiect de activitate ”Transporturi interurbane de călători pe calea ferată”, însă între timp această activitate nu mai este prestată și figurează cu un singur angajat.