spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Probleme pe calea ferată Oravița-Anina. Locomotiva Semmeringului s-a defectat două zile la rând

Pe calea ferată Oravița-Anina, cea mai veche conexiune feroviară de pe teritoriul actual al României, au fost probleme vineri și sâmbătă. Locomotiva Semmeringului Bănățean s-a defectat două zile la rând.

calea ferată Oravița-Anina

”Cod roșu de probleme pe Semmeringul Bănățean. Vineri și sâmbătă, mecanicii și turiștii veniți să călătorească pe cea mai veche cale ferată montană din România, au întâmpinat probleme din cauza celor două locomotive ale Remizei Oravița care s-au defectat (DF 005 vineri și DF 003 sâmbătă). DF 005 a întâmpinat probleme la Km 13 și a necesitat retragerea garniturii la Oravița de către DF 003. Iar DF 003 a rămas defectă în Anina și a necesitat sosirea DF-ului 005 pentru tractarea garniturii la Oravița. Astfel, după foarte mulți ani, au circulat două locomotive în compunerea unui tren pe Semmeringul Bănățean. Ieri (sâmbătă – n.red.), la urcarea spre Anina, au fost 170 de călători, dintre care două grupuri venite cu autocarul (din Caraș Severin, respectiv Prahova), și mai multe familii venite individual, iar la întoarcere au mai rămas 20 de călători, după ce câteva persoane au decis să meargă cu taxiul de la Anina la Oravița din cauza timpului de așteptare foarte mare. La sosirea în Oravița am fost întâmpinați de un cod roșu de furtună, fapt care a îngreunat procesele de manevră a locomotivelor, iar turiștii au rămas în tren până s-au mai liniștit apele. Trenul R9694 a sosit la Oravița cu 145 minute întârziere”, se arată într-o postare de dumincă de pe pagina de Facebook Trainspotting Oravița.

Calea ferată Oravița-Anina a fost inaugurată în 1863

Prețul unui bilet pe Semmeringul Bănățean este de 14 lei/sens, iar cei care aleg varianta dus-întors beneficiază de o reducere, tariful total fiind 24 de lei. De asemenea, beneficiază de reduceri: elevii  – 100%, în baza carnetului de elev și a Codului Numeric Personal; studenții – 50%, în baza legitimației de student și a Codului Numeric Personal; pensionarii – 50%, în baza cupoanelor de pensie. Trenul circulă zilnic, cu plecare din gara Oravița la ora 11,15, iar din Anina, la ora 14,40.

Calea ferată Oravița-Anina a fost inaugurată în 1863 și este considerată unul dintre cele mai impresionante trasee feroviare din Europa, o capodoperă în materie de construcții feroviare, cu 14 tuneluri săpate în stâncă, zece viaducte și șase gări (Oraviţa, Brădişoru de Jos, Lişava, Ciudanoviţa, Gârlişte și Anina), pe un traseu de 33 de kilometri, cu o diferență de nivel de 340 de metri. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole