duminică, octombrie 6, 2024
spot_img

Probleme pe calea ferată din cauza vântului puternic. Întârzieri enorme ale trenurilor

Sunt mari probleme pe calea ferată marți la prânz, din cauza vântului care suflă cu putere și a creat pertubări în alimentarea cu energie electrică.

Trenul IR 1752 a plecat din stația Suceava la ora 8,45 și ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, Gara de Nord din București, la ora 14,55. Numai că în dreptul stației Faraoani, înainte de Adjud, garnitura s-a oprit pentru 48 de minute și abia apoi și-a reluat deplasarea pe Magistrala 500. La ora publicării acestei știri, trenul operat de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA înregistra o întârziere de 65 de minute.

Probleme pe calea ferată și la Predeal

Probleme în circulația feroviară au fost și pe Valea Prahovei. Trenul IR 1630 operat de CFR Călători a plecat din stația Brașov la ora 7,40, cu destinația finală Constanța.

La ora 11,26 a plecat din stația Predeal cu o întârziere de 191 de minute, remorcat din linie curentă cu locomotiva DA 925. ”CFR Călători a pus la dispoziție locomotivă diesel pentru deblocare, chiar dacă nu este tensiune”, au precizat responsabilii operatorului feroviar de stat.

De altfel, mai toate trenurile care circulă marți pe Valea Prahovei au întârzieri, în general cuprinse între 10 și 20 de minute.

Pentru ca tabloul întârzierilor să fie complet, trenul IRN 347 Dacia, Viena-București Nord, ajunge întârziat în Brașov cu 103 minute. A intrat în țară, pe la Curtici, cu o întârziere de 47 de minute, iar pe drum s-a mai tot acumulat.

Situația actualizată de CFR SA

CNCF CFR SA a precizat că din cauza condițiilor meteo înregistrate în prima parte a acestei zile, trei trenuri de călători vor ajunge la destinație cu întârzieri mai mari de 60 de minute, aceste garnituri fiind oprite temporar pentru a facilita accesul și intervențiile personalului feroviar cu drezine pantograf, în vederea remedierii deranjamentelor înregistrate la linia de contact și repunerea sub tensiune.

Astfel, pe raza SRCF Iași, personalul feroviar a intervenit cu drezina pantograf între staţiile Fărăoani – Orbeni – Sascut (firul II) pentru îndepărtarea unui copac, remediarea deranjamentului şi repunerea sub tensiune a liniei de contact. Deranjamentul la sistemul de alimentare a liniei de contact pe intervalul respectiv a fost cauzat de căderea unui copac pe firele de contact aferente liniilor CF 1 și 2, din stația Orbeni.

Două trenuri de călători – IR 1752, respectiv 1655 – au staționat temporar până la reînscrierea lor în circulație pe firul I, iar pesonalul feroviar a continuat intervențiile pe firul II. Primul tren reînscris în circulație, pe firul I, a fost IR 1752, la ora 12.10, iar IR 1655 la 12.19.

De asemenea, pe raza SRCF Brasov, între Timișu de Sus și Predeal, pe firul II, a fost necesară intervenția personalului feroviar cu drezina pantograf pentru îndepărtarea unor copaci căzuți pe linia de contact. Trenul IR 1630 a staționat în linie curentă până la finalizarea lucrărilor de remediere a deranjamentului la linia de contact, dar și la pantograful locomotivei.

Celelate trenuri care au tranzitat acest interval feroviar au fost redirecționate pe firul I, astfel încât să poată fi asigurată continuitate în circulaţia feroviară. La această oră, toate cele trei trenuri sunt în circulație, însă vor ajunge la destinație cu întârzieri mai mari de 60 de minute.

Precizările CFR Călători

Operatorul feroviar de stat a dat publicității următorul comunicat: ”În această dimineață, mai multe trenuri de călători operate de CFR Călători au înregistrat întârzieri în circulație ca urmare a căderilor de crengi și copaci în gabaritul căii ferate și pe firele de contact de pe unele secții feroviare, din cauza vântului puternic. CFR Călători a pus la dispoziția CFR SA locomotive diesel pentru remorcare, de îndată ce echipele de intervenție ale CFR SA au eliberat gabaritul căii ferate. Programul de circulație în zonele afectate de căderile de copaci se desfășoară în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. În funcție de evoluția fenomenelor atmosferice, sunt posibile și alte decalări ale orariilor trenurilor. CFR Călători este în permenent contact cu managerul infrastructurii feroviare, CFR SA pentru rezolvarea operativă a tuturor problemelor, punând la dispoziție locomotive diesel pentru dublarea trenurilor în zonele afectate”.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole