miercuri, februarie 12, 2025
spot_img

Probleme pe calea ferată Buftea-Periș și Brănești-Fundulea. Se circulă pe un singur fir

În această dimineață sunt probleme pe calea ferată Buftea-Periș și Brănești-Fundulea, unde se circulă pe un singur fir, a anunțat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

probleme pe calea ferată Buftea-Periș
FOTO cu rol pur ilustrativ

UPDATE La această oră, circulația feroviară pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș s-a reluat în condiții normale de trafic, pe ambele fire.

UPDATE Începând cu ora 10.30 s-a redeschis fir II Periș – Buftea, iar la ora 10:46 s a redeschis și fir II Chitila – Buftea, în condiții normale de trafic, cu locomotive electrice, a anunțat Oana Brânzan. Pe acest interval au fost înregistrate avarii majore la sistemul de alimentare cu energie electrică, din cauza rafalelor puternice de vânt din cursul nopții, iar trenurile au circulat doar pe un singur fir. În acest moment, odată cu finalizarea lucrărilor de remediere a deranjamentelor la linia de contact și repunerea sub tensiune a sistemului de alimentare cu energie electrică, trenurile circulă în condiții normale pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, și pe firul I, și pe firul II.

Circulația feroviară se desfășoară, la această oră, doar pe un singur fir între stațiile Brănești – Fundulea și Chitila – Buftea – Periș, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, produse de rafalele puternice de vânt înregistrate în cursul nopții, în jumătatea de sud a țării, a anunțat purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan.

La această oră, circulația trenurilor pe intervalul de stații Brănești – Fundulea se desfășoară pe un singur fir, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, linia de contact fiind ruptă de rafalele puternice de vânt, iar alimentarea cu energie electrică a liniei de înaltă tensiune este întreruptă. Din cauza acestei avarii, două trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relația Mangalia – Arad și IR 1991-2 care circulă în relația Mangalia – Timișoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă diesel înapoi în stația Brănești, pentru a-și relua circulația până în stația București Nord. Trenul IR 1921-2 și-a reluat circulația din stația Brănești la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 09.00, ambele cu destinația București Nord.

Până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact de pe firul II și repunerea sub tensiune, circulația trenurilor între stațiile Brănești – Fundulea se desfășoară pe firul I, din ambele sensuri de circulație.

Probleme pe calea ferată Buftea-Periș. Traficul a fost închis temporar după ce un om a fost lovit de tren

De asemenea, tot pe raza Regionalei CF București, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat și pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, trenurile circulând în cursul nopții doar pe un singur fir.

În intervalul orar 07.30 – 09.12, traficul feroviar a fost închis temporar în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661. Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 09.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate. Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 și R 3014), care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație.

Probleme și pe regionalele Timișoara, Brașov și Iași

Și pe raza Regionalelor CF Timișoara, Brașov și Iași s-a intervenit permanent în cursul nopții pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între stațiile Teregova – Armeniș, Lunca Bradului – Răstolița, Tușnad Sat – Tușnad Băi, Tușnad Sat – Sânsimion, Leșul Ilvei – Ilva Mică. La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiții normale.

CFR SA îi asigură pe călători că angajații de la calea ferată depun toate eforturile necesare pentru remedierea tuturor deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică și restabilirea traficului în condiții normale, se precizează în finalul comunicatului dat publicității de compania de infrastructură. (A.B.)

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole