BREAKING Viscolul a creat probleme pe calea ferată. Pe Magistrala 800 se circulă cu tracțiune diesel

6 februarie 2020

Viscolul din timpul nopții de miercuri spre joi a creat probleme pe calea ferată. Nu sunt trenuri blocate, dar pe mai multe secții și chiar magistrale electrificate se circulă cu tracțiune diesel. În mai multe locuri, echipele de intervenție ale CFR SA lucrează la îndepărtarea copacilor căzuți pe șine și pe linia de contact.

UPDATE Lucian Bode despre circulația feroviară

Ministrul demis al Transporturilor, Lucian Bode, a declarat joi că 35 de trenuri sunt anulate. Pe de altă parte, circulaţia metroului bucureştean se desfăşoară normal. “La ora 8,00 s-a ridicat Codul roşu. Noi am avut ieri seara un comandament, toată noaptea am stat în contact cu toate echipele noastre din ţară. (…) Am o situaţie de comandament care se prezintă în felul următor: avem 22 de drumuri naţionale închise, în continuare mai sunt patru drumuri cu circulaţia îngreunată. De asemenea, avem 35 de trenuri care sunt în acest moment staţionate, pentru că nu pot să se deplaseze pe anumite linii, fiindcă au căzut foarte mulţi copaci. Se intervine şi după ce se curăţă linia se vor deplasa. Avem o singură linie închisă în zona Vatra Dornei, zona Ilva Mică. Acolo am intervenit sunt copaci căzuţi, linia este închisă”, a precizat Bode la Parlament.

probleme pe calea ferată

Joi dimineață se acționează cu utilaje și drezine pantograf pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe firul de contact și remedierea deranjamentelor produse la sistemul de alimentare cu energie electrică între stațiile Nădejde – Lunca de Mijloc – Livezi Ciuc (Regionala CF Brașov), Topolovăț – Recaș (Regionala CF Timișoara) și Vatra Dornei – Ilva Mică – Năsăud (Regionala CF Iași).

Pentru asigurarea continuității traficului feroviar în zonele afectate, trenurile vor circula, până la finalizarea operațiunilor de intervenție în curs de desfășurare, cu tracțiune Diesel pe intervalul Nădejde – Lunca de Mijloc – Livezi Ciuc, Topolovăț – Recaș, iar între stațiile Vatra Dornei – Ilva Mică – Năsăud (Regionala CF Iași) se asigură transbordare cu mijloace auto.

Probleme pe calea ferată, în Bărăgan

Pe relația București Nord – Constanța – Mangalia (Magistrala 800) trenurile circulă în continuare cu locomotive Diesel, din cauza rafalelor puternice de vânt, iar pe rutele Galați – Făurei și Făurei – Buzău circulația se defășoară pe un singur fir. Pe al doilea fir personalul feroviar intervine pentru remedierea deranjamentelor la linia de contact. Pentru asigurarea condițiilor optime de trafic se patrulează cu pluguri de zăpadă pe rutele Ciulnița – Slobozia – Urziceni și Tulcea – Medgidia.

La această oră nu sunt trenuri cu călători blocate. Călătorii din trenurile R 8204 și R7360, care au avut probleme tehnice în cursul nopții, au fost preluați de celelalte garnituri aflate în circulație, a informat purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

În funcţie de evoluţia fenomenelor meteorologice, în cazul în care situația o impune, sunt luate măsuri de restricţionare a traficului pe anumite intervale de stații, astfel încât să se permită accesul utilajelor de intervenţie sau al plugurilor de zăpadă.

”Personalul de specialitate al CFR SA va menține o permanentă legătură cu dispeceratele operatorilor de transport feroviar și va transmite informații despre condițiile de trafic înregistrate pe fiecare regională de cale ferată, zonele unde se acționează pentru deszăpezire sau intervalele feroviare unde circulația trenurilor trebuie adaptată la cauza condițiilor meteo. CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare, va lua toate măsurile necesare pentru ca traficul feroviar să se desfășoare în această perioadă, în care sunt anunțate fenomene meteo nefavorabile, în condiții de siguranță”, se mai arată în comunicatul dat publicității de CFR SA.