spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

GALERIE FOTO. Probe pe linia nouă de tramvai din vestul Bucureștiului

Societatea de Transport București a făcut probe pe linia nouă de tramvai de pe Bulevardul Doina Cornea (fost Vasile Milea).

„La sfârșitul săptămânii trecute, STB SA a realizat probele tehnice pe linia modernizată pe bulevardele Paul Teodorescu și Doina Cornea (fost Vasile Milea) în vederea continuării și finalizării în cursul lunii august a procesului de recepție a lucrărilor. Probele au fost finalizate cu succes, atât pentru partea de rețea de contact a troleibuzelor, cât și pentru calea de rulare și rețeaua de contact a tramvaielor. În perioada următoare, beneficiarul lucrărilor – Primăria Municipiului București, va finaliza împreună cu constructorul procedurile legale de recepție a lucrărilor în vederea punerii în funcțiune a noii infrastructuri. Odată cu finalizarea lucrărilor, corelat cu finalizarea rețelei de troleibuz din intersecția de la Academia Militară, unde circulația troleibuzelor a fost suspendată pentru finalizarea lucrărilor la metrou, transportul public de suprafață din zonă va fi reorganizat atât pentru tramvaie, cât și pentru troleibuze”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a STB.

Aceasta este una dintre liniile pe care vor circula noile tramvaie livrate Bucureștiului de Astra Vagoane Călători Arad.



Probe pe linia nouă de tramvai, la peste un an de la începerea lucrărilor

După ce a dat peste cap traficul rutier timp mai bine de an, asocierea Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB a reușit să termine lucrările cu o întârziere considerabilă de două luni și la un preț mai mare decât cel convenit inițial, după cum a scris recent Club Feroviar.

Proiectul a vizat modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe bd. Doina Cornea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10. În cadrul proiectului, s-au executat următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Valoarea totală a lucrărilor a fost inițial de 28.056.510,21 lei, echivalentul a aproximativ 5,7 milioane de euro. În plus, dincolo de extinderea de timp, proiectul pare a se fi scumpit masiv, de la 18 milioane de lei la 28 de milioane de lei. Anunțul de atribuire publicat în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice menționează o valoare de atribuire de 18 milioane de lei. Ulterior, la finele lunii iunie apare un nou act adițional, al nouălea, care menționează „modificare preț contract”.

Ultimele Articole